Economic

BRAŞOV. Operarea de curse aeriene Bucureşti-Braşov, preferabilă unei autostrăzi pe Valea Prahovei

 

Premierul Ludovic Orban a afirmat, recent, că operarea de curse aeriene Bucureşti – Braşov ar fi preferabilă unei autostrăzi pe Valea Prahovei.

„Sunt convins că vom ajunge de la Bucureşti la Braşov mult mai repede cu avionul pe aeroportul realizat de Consiliul Judeţean, decât pe tronsonul de autostradă. Dar, ne propunem ca obiectiv să realizăm şi acest tronson de autostradă. Evident, nu putem să o facem într-o guvernare de tranziţie, care are o durată de maximum un an de zile şi acest obiectiv nu poate fi asumat decât pentru un mandat de patru ani”, a explicat şeful Guvernului.

O analiză realizată zilele trecute de Economica.net arată că reprezentanţii industriei aeronautice sunt interesaţi de această soluţie şi consideră că ar fi viabilă.

Preşedintele Asociaţiei Române a Operatorilor Privaţi din Aviaţie (AROPA), Dorin Ivaşcu, a afirmat că ar exista interes pentru operarea de curse Bucureşti – Braşov. Pe noua rută ar putea opera Tarom, dar şi jucători privaţi cu avioane mai mici, de până la 10 locuri.

La rândul său, Julius Selea, directorul general al companiei JBC Eden, care figurează în Registrul Operatorilor Aerieni Români, susţine că operarea de curse Bucureşti – Braşov va fi rentabilă, având în vedere traficul din weekend de pe Valea Prahovei. „La o frecvenţă de 1-2 zboruri pe zi, ar fi rentabil”, a arătat Julius Selea.

Acesta estimează că pentru a fi competitiv transportul cu avionul, preţul unui bilet ar putea ajunge la 50 de euro. „Pentru un pasager, taxele de aeroport, fără aterizare, ajung la 25 – 30 de euro”, a subliniat oficialul.

În opinia sa, avionul va fi preferat de cei care consideră că timpul costă bani şi pierd prea mult timp pe alternativele rutiere şi feroviare.

Consiliul Judeţean Braşov a semnat în luna august contractul pentru construcţia terminalului Aeroportului Braşov – Ghimbav. Lucrările vor fi executate de Asocierea Bog’Art SRL – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA. Aceasta va avea la dispoziţie 3 luni pentru realizarea proiectului tehnic şi 9 luni pentru construcţie, din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

CITEȘTE ȘI: BRAȘOV – BUCUREȘTI CU AVIONUL. Cât ar costa o cursă?!…


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button