BRAŞOV. Modeluri de business. De la Lidl, la Carrefour, până la Profi…
Cele mai mari lanţuri de magazine din România, care se regăsesc şi în judeţul Braşov, au aplicat un model de business, care le-a permis să obţină un randament mai mare în anul 2018, arată o analiză realizată de Economica.net, în rândul primilor cinci jucători din piață și bazat pe informațiile puse la dispoziție de către Termene.ro.
Practic, discounterul german Lidl, care activează pe plan local cu o rețea de aproximativ 250 de magazine, este comerciantul cu cel mai mare randament al capitalurilor (ROE) anul trecut. Compania, care a înregistrat o cifră de afaceri de 7,7 miliarde de lei și un profit de 412,2 milioane de lei, a raportat un ROE, exprimat ca raport dintre profitul net și capitalurile totale, de 27,5%. Aceasta în condițiile în care media companiilor cu același CAEN principal (472-comerț cu amănuntul al fructelor și legumelor proaspete, în magazine specializate) a fost de 45,1%.
„Randamentul capitalurilor (ROE) este unul dintre cei mai importanţi indicatori de măsurare a performanţei companiei şi arată profitul net adus de fiecare leu investit de acţionari sub formă de capitaluri”, au explicat analiștii Termene.ro.
Lidl are un grad de îndatorare de 150%, peste nivelul mediu al companiilor cu același cod CAEN de 116%, şi un grad de capitalizare de 39,5% peste media sectorială aflată la 28,1%.
În schimb, Kaufland România a preferat varianta sigură de business cu un randament al capitalurilor mai mic, de 13,7%, o capitalizare puternică din resurse proprii și un grad de îndatorare mult sub medie. Firma, care a raportat în 2018 o cifră de afaceri netă de peste 10,8 miliarde de lei și un profit net de 788,7 milioane de lei (o marjă a profitului de 7,2%), are un randament al capitalurilor de 13,7%, mult sub media de 31% a companiilor cu același CAEN principal. Retailerul are un grad de îndatorare de 42,2% față de 220,2% cât este media companiilor cu același CAEN și un grad de capitalizare de 69,4%, peste media sectorului de 19,9%.
Carrefour România a raportat un ROE de 20,2%, tot sub media de 31%, dar cu riscuri mult mai mari. Lanțul de hypermarketuri a ajuns la un grad de îndatorare de 158,4% (față de 220,2% cât este media) și un grad de capitalizare de 38,5% (faţă de media de 19,9%).
Retailerul belgiano-olandez Mega Image a raportat un randament al capitalurilor de 20,8%, sub media companiilor cu acelaşi CAEN. Compania a avut un grad de îndatorare de 69,9% şi un grad de capitalizare de 58,5%.
Profi Rom Food, firma care operează lanţul de magazine de proximitate Profi, a fost anul trecut pe pierdere, minus 90,5 milioane de lei. Cu toate acestea, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,9 miliarde de lei, mai mare cu 25% faţă de 2017.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.