Economic

BRAȘOV. Metropolitan Life se implică în comunitatea locală

Interviu cu doamna Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life

 

Reporter: Cu o experiență de 16 ani pe piața locală de asigurări de viaţă, Metropolitan Life este numărul 1 în asigurări de viață de accidente şi îmbolnăvire și numărul 2 în piaţa de asigurări de viaţă, cu 16% cotă de piaţă. Care este implicarea agenției locale în atingerea acestor rezultate?

 

Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life: În Brașov avem două agenții, cea înființată în noiembrie 1999 fiind printre primele cinci agenții din țară. În cei 15 ani de activitate, agenția a avut rezultate remarcabile: primii agenți calificați la Leaders Club (un club intern de elită al consultanților de asigurări), calificarea agenției ca a treia din companie după numărul de clienți înrolați pe pilonul II de pensii, la scurt timp după demararea campaniei de promovare, și un portofoliu activ de peste 4.000 de polițe în prezent. În 2012 ne-am dorit să putem oferi produse și servicii de asigurare pentru cât mai mulți clienți din Brașov, de aceea am format o nouă echipă care, prin implicarea sa, susține o activitate de asigurări performantă și dinamică la Brașov.

Rep.: Ce ne puteți spune despre echipa care lucrează în agenția din Brașov?

Emilia Bunea: Modul nostru de lucru și felul în care oferim clienților servicii la cel mai înalt nivel de calitate se bazează pe o abordare simplă și inovatoare. Astfel, managerii agenției din Brașov au avut diverse inițiative pentru dezvoltarea competențelor personale și profesionale ale consultanților din echipă, cum ar fi: traininguri de vânzări, de psihologie a vânzărilor și a clienților sau de autocunoștere și dezvoltare personală. Abordarea echipei este una proactivă, agenții desfășurând acțiuni de prospectare în zone urbane aglomerate, precum centre comerciale sau locuri de petrecere a timpului liber. De asemenea, pentru promovarea asigurărilor pentru copii, cum ar fi Dr. Kid, agenții desfășoară activități în locuri de joacă, grădinițe sau școli. Până în prezent, agenții Metropolitan Life din Brașov au desfășurat peste 25 de evenimente de acest fel, la care au participat mai mult de 650 de copii și 425 de părinți.

Astfel de inițiative fac parte din „misionariatul” pe care îl desfășoară consultanții în activitatea lor de transmitere a informațiilor despre rolul de bază al asigurării de viață: acela de a prelua riscuri precum riscul de îmbolnăvire, riscul de a nu mai putea fi lângă cei dragi, riscul de a trăi viața într-un stil diferit decât cel cu care ești obișnuit în prezent, fie pentru că intervine un eveniment neprevăzut, fie pentru că nu ai economisit suficient pentru anii de după retragerea din activitate.

Rep.: Ce asigurări sunt achiziționate cel mai frecvent de brașoveni?

Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life: Asigurările de viață achiziționate cel mai frecvent de brașoveni în 2014 și 2015 sunt cele cu componentă de protecție (împotriva îmbolnăvirii și accidentelor) și de economisire în același timp. Acestea sunt produse pe termen lung de minim 10 ani sau chiar până la perioada pensionării, care oferă atât protecție pe toată perioada contractului față de riscurile prevăzute, cât și economisire. Conform unei analize făcute pe portofoliul nostru de polițe din Brașov, clienții au ales în special economisirea printr-o asigurare de viață care oferă și o dobândă garantată de 3,5%. Al doilea produs de asigurare în funcție de preferința clienților oferă pe lângă protecția personală și a familiei și posibilitatea de a economisi alocând fonduri într-unul din cele șase programe de investiții puse la dispoziție de companie. Brașovenii alocă în medie 160 lei pe lună pentru o astfel de asigurare de viață.

Rep.: Compania Metropolitan Life are în plan și altfel de activități de susținere a comunității locale?

Emilia Bunea: În acest moment, Metropolitan Life sprijină programul „Copii Singuri Acasă”, desfășurat de Organizația „Salvați Copiii” la nivel național, investind 10 lei la fiecare poliță de asigurare semnată, pentru a susține activitățile educaționale și de dezvoltare personală, desfășurate în cadrul programului pentru reducerea impactului negativ creat de migrația părinților asupra copiilor rămași singuri acasă.

Potrivit datelor Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, la finele lui 2014, în România, peste 80.000 de copii aveau părinții plecați la muncă în străinătate. Dintre aceștia, în peste 22.000 de cazuri ambii părinți au migrat pentru asigurarea unui viitor mai bun copiilor rămași singuri acasă. De asemenea, în ultimii 10 ani, din România, au plecat la muncă în străinătate peste 2.000.000 de oameni. Numai în Italia şi Spania există 1.400.000 de români integraţi în sistem. Acest fenomen produce un efect negativ semnificativ asupra copiilor rămași în țară, o categorie extrem de vulnerabilă, iar susținerea pe care o oferă Metropolitan Life pentru programul desfășurat de organizația Salvații Copiii urmărește să ofere suport emoțional și educațional pentru copiii care beneficiază de activitățile din acest program, care frecventează Centrul de Zi Salvați Copiii din Brașov.

Mai mult, „Asociația pentru pitici”, o organizație non-guvernamentală din Brașov, colaborator al Fundației United Way, va desfășura programul „Parcul Empatic”, cu susținerea Metropolitan Life și implicarea echipei de consultanți din Brașov. Programul își propune creșterea nivelului de informare în rândul părinților, bunicilor, tutorilor cu privire la alternativele potrivite de recompensare și corectare a greșelilor copiilor, recunoașterea și gestionarea emoțiilor celor mici, dezvoltarea nivelului de empatie în rândul acestora, stimularea creativității și altele. Totodată, programul își propune crearea unui mediu în care copiii pot desfășura activități educative și care să îi ajute să își gestioneze emoțiile.

Acest program a apărut ca urmare a nevoilor locale identificate de echipa de agenți Metropolitan Life din Brașov. Aceștia au observat că de cele mai multe ori parcurile sunt spații destul de aglomerate, iar locurile de joacă nu aduc valoarea educativă necesară, și nici sprijinul de care părinții au nevoie în relația și interacțiunea cu copilul. Credem că pentru cei mai mulți dintre părinți alegerile bune pe care le fac pentru viitorul copiilor sunt o prioritate. Cu toate acestea, lipsa de informare a adulților cu privire la cele mai potrivite și eficiente metode educative, cât și modul în care aceștia interacționează, determină un comportament agresiv din partea copiilor. Acest comportament a fost identificat de agenții Metropolitan Life din Brașov în spațiile de joacă și parcuri.

Programul se va desfășura în Parcul Central din Brașov, după primirea autorizațiilor necesare. Spațiul va fi dedicat copiilor ca spațiu interactiv, loc de joacă educativă și creativă. Parcul empatic va oferi copiilor participanți posibilitatea de a produce muzică, învăța să grădinărească, participa la mini-laboratorul de științe și alte activități educative interesante. Programul va oferi metode de devoltare personală și părinților pentru care va exista un panou de informații, actualizate constant, de exmplu „Cum poți înlocui expresii de tipul „Nu e voie!”, „Ai grijă!”, „Te las aici!”, cu unele potrivite pentru educația adecvată a copiilor.

Parcul empatic va fi un proiect organic, viu, care se va modifica și adapta continuu nevoilor comunității locale. În cadrul acestuia, se vor organiza periodic workshop-uri pentru familii, teatru de păpuși, ateliere de joacă etc.

Ne-am propus ca prin acest proiect să creștem nivelul de informare al părinților, cu rezultate imediate și vizibile în activitățile desfășurate de copii prin care aceștia să poată învăța să coopereze, să se exprime mai bine, să fie responsabili. Am ales să desfășurăm acest tip de proiect de responsabilitate socială în Brașov, pentru că susține în aceleași timp și viziunea companiei noastre, aceea de a proteja viitorul copiilor și familiilor din România într-un mod simplu și inovator.

Rep.: Câți voluntari Metropolitan Life sunt în acest moment în Brașov?

Emilia Bunea: Estimăm că se vor implica aproximativ 20 de voluntari în activitățile din acest proiect. De altfel, câțiva colegi din agenția Brașov s-au implicat direct în susținerea lecțiilor de educație financiară pentru elevi de clasa I și a II-a din trei școli din Brașov  (Școala Gimnazială nr. 9, Colegiul Tehnic Mircea Cristea și Liceul Andrei Mureșanu), care au participat la programul „Schimbăm vieți” desfășurat de Junior Achievement cu susținerea Metropolitan Life în acest an.

Experiența în voluntariat a întregii echipe din Brașov a fost îmbogațită și prin implicarea lor într-un proiect național Ocrotește-l pe Ionuț!”, desfășurat cu Fundația Sheherazade, pentru oferirea unor condiții mai decente de viață și pentru susținerea accesului la educație pentru copiii din comuna Bucșani, județul Giurgiu. De asemenea, au avut loc și inițiative locale de responsabilitate socială desfășurate direct de echipa Metropolitan Life din Brașov, printre care o acțiune cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Braşov prin intermediul căreia colegii noștri au donat haine, rechizite și jucării pentru copii defavorizați sau cu deficiențe locomotorii din Feldioara, Măieruș, Apața.

Rep.: Când va fi demarat programul Parcul Empatic?

Emilia Bunea:Atât noi, cât și colegii din Brașov facem toate demersurile și suntem implicați în acest program, astfel încât să îl putem demara luna aceasta.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button