Economic

Brașov. Contribuabilii trebuie să depună Declaraţia 112 obligatoriu în format electronic

 

Contribuabilii braşoveni trebuie să depună la ANAF Formularul 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” obligatoriu în format electronic, relevă informaţiile transmise de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Braşov, la solicitarea „Transilvania Expres”.

„Potrivit art. 3 din HG nr. 1397/2010 privind modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a «Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate», această declarație (formular 112) se depune obligatoriu electronic, online, încă din 01.07.2011: Art. 3 (1) Persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului, prevăzute la art. 296^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia depunerii declaraţiilor prevăzute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, cu respectarea condiţiilor prevăzute în anexa nr. 8, prin intermediul portalului e-România. (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), până la data de 1 iulie 2011, formularul «Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate» se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice, în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de declaraţia în format electronic, pe suport electronic”, subliniază Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Braşov.

Formulare transmise online

Începând din luna ianuarie 2018, conform Ordinului ANAF nr. 2326/2017, o serie de declaraţii fiscale se transmit obligatoriu electronic, prin intermediul internetului, pe site-ul ANAF, arată AJFP Braşov. Este vorba despre declaraţiile: 100, 101, 120, 205, 207, 208, 300, 301, 307, 311, 390 VIES, 394 şi 710.

Procedura de depunere electronică a declaraţiilor fiscale este detaliată pe portalul www.anaf.ro, la secţiunea „Declaraţii electronice”, unde sunt prezentate etapele, datele despre înregistrarea certificatelor digitale pentru persoane juridice/fizice, reînnoirea certificatelor digitale etc.

„Pentru a depune declaraţii online este necesară deţinerea unui certificat digital calificat sau împuternicirea unui alt deţinător de certificat digital calificat în acest scop. Titularul certificatului calificat va completa şi transmite Formularul 150 «Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat» (OMFP 847/2009). Acesta se utilizează pentru obţinerea dreptului de acces la serviciul de depunere online a declaraţiilor fiscale. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completează, se transmite electronic şi se listează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul «Depunere declaraţii on-line». Această cerere va fi însoţită de: documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi în copie; documentul, în original şi în copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului; documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil; acest document se depune în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat”, menţionează AJFP Braşov.

Documentele se depun de titularul certificatului calificat, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscală. Prin urmare, potrivit Ordinului comun al ministrului finanțelor publice, al ministrului muncii și justiției sociale și al ministrului sănătății nr. 1209/999/180/2018, Declarația 112 se depune prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă (pe portalul e-guvernare.ro).

„Art. 336 alin. (1) lit. b) din Codul de Procedură Fiscală prevede că neîndeplinirea de către contribuabil/plătitor la termen a obligaţiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor şi veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume, precum şi orice informaţii în legătură cu impozitele, taxele, contribuţiile, bunurile şi veniturile impozabile, dacă legea prevede declararea acestora este contravenţie și se sancționează, potrivit alin. (2) lit. d) cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice încadrate în categoria contribuabililor mijlocii şi mari şi cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte persoane juridice, precum şi pentru persoanele fizice”, precizează AJFP Braşov.

Depunere lunară sau trimestrială

La nivelul AJFP Brașov, la 31 decembrie 2017, erau înregistrați 12.989 contribuabili cu obligația depunerii Declaraţiei 112, lunar sau trimestrial, după caz, potrivit datelor instituţiei.

Declaraţia 112 se depune lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare pentru care se plătesc veniturile, de persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, instituţiile prevăzute la art. 136 lit. d) – f) din Codul Fiscal, precum şi persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidenţa legislaţiei europene aplicabile în domeniul securităţii sociale, precum şi a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte.

Totodată, aceasta se depune trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului, de plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor prevăzuţi la art. 80 alin. (2) din Codul Fiscal, în calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului: asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, persoane juridice; persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro şi au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv; persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv şi persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale, precum şi persoanele fizice care exercită profesii liberale şi asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, persoanele fizice care deţin capacitatea de a încheia contracte individuale de muncă în calitate de angajator, care au, potrivit legii, personal angajat pe bază de contract individual de muncă.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button