Brașov. Camera de Comerț și Industrie implementează proiectul „Afaceriști în centru!”

Camera de Comerț și Industrie Brașov, în parteneriat cu Asociația Europeană pentru o Viață mai Bună, Mondo Consultanță și Primăria Municipiului Făgăraș, implementează, până în 2021, proiectul „Afaceriști în centru!”, informează instituția. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional „Capital Uman” 2014-2020 și are o valoare totală de 13,358 milioane de lei.
Obiectivul general al proiectului constă în sprijinirea antreprenoriatului în domeniul non-agricol din zonele urbane din Regiunea Centru prin creșterea competențelor manageriale și antreprenoriale pentru 450 de persoane.
„Proiectul «Afaceriști în centru!» are o serie de avantaje pentru că activitățile pe care le propunem în cadrul acestuia sunt țintite pe cei care vor face parte din grupul țintă. Vom organiza un curs de competențe antreprenoriale, de perfecționare, cu o durată de 60 de ore, care se va finaliza atât cu o diplomă recunoscută, cât și cu un plan de afaceri pe care participanții îl pot folosi la concursul de planuri de afaceri în urma căruia vor fi selectate 54 de planuri, care vor obține o finanțare de până la 33.300 de euro în următorul an de implementare al proiectului. Cei care vor câștiga acest concurs vor fi consiliați, vor fi ajutați să-și deschidă firmele și să le dezvolte și vor fi monitorizați astfel încât pe parcursul proiectului și șase luni după finalul acestuia să poată oferi măcar două locuri de muncă pe care să le mențină și să obțină profit”, a declarat Daniela Giol, expert coordonator în cadrul proiectului.
Grupul țintă este format din 450 de persoane fizice – șomeri, persoane inactive, persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă. Acestea trebuie să îndeplinească mai multe condiții: intenționează să-și deschidă o afacere non-agricolă în mediul urban și își au reședința sau domiciul în mediul rural sau urban din Regiunea Centru.
În cadrul proiectului sunt incluse mai multe activități: formarea profesională în antreprenoriat; organizarea concursului de planuri de afaceri în vederea selecției celor finanțabile; organizarea și efectuarea stagiilor de practică pentru cei 54 de viitori antreprenori; asistență pentru înființarea și demararea celor 54 de afaceri, dar și monitorizarea funcționării și dezvoltării celor 54 de start-up-uri înființate prin intermediul a două birouri de monitorizare și verificare afaceri.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

