Economic

Brașov. Camera de Comerț și Industrie derulează proiectul „Start in Business”

 

Camera de Comerț și Industrie Brașov în parteneriat cu Sand Mar Consulting, Universitatea „Dimitrie Cantemir” din Târgu Mureș și Universitatea Româno-Germană din Sibiu derulează, în următorii trei ani, proiectul „Start in Business”. Acesta este co-finanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 prin programul „România Start-Up Plus”.

Obiectivul general al proiectului este formarea și dezvoltarea profesională în domeniul antreprenoriatului a grupului țintă în vederea înființării de noi întreprinderi și creării de noi locuri de muncă. 

Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără dezvoltarea unei resurse umane cu un înalt nivel de calificare și competențe adaptate la cerințele pieții muncii în domeniul antreprenoriatului a grupului țintă format din 300 de persoane din Regiunea Centru, selectarea a minimum 33 de planuri de afaceri în vederea înființării a 33 de întreprinderi, mentorarea persoanelor a căror planuri de afaceri au fost selectate în vederea acordării de ajutor de minimis, implementarea planurilor de afaceri, monitorizarea schemei de minimis și a funcționării celor 33 de întreprinderi înființate. Valoarea totală a proiectului este de 8,9 milioane de lei.

„Grupul țintă al proiectului este format din persoane fizice care intenționează să înființeze o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă și care se încadrează în următoarele categorii: persoane care au un loc de muncă, persoane inactive și șomeri, și care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: intenționează să înființeze o afacere non agricolă în mediul urban și au domiciliul sau reședința în Regiunea Centru”, a declarat Luisa Paloș, coordonator activități în cadrul proiectului.

Nu pot primi finanțare tinerii cu vârste între 16 și 24 de ani care nu urmează o formă de învățământ și nici nu au un loc de muncă.

Trei etape de realizare

Activitățile proiectului „Start in Business” au în vedere parcurgerea a trei etape de realizare.

În prima etapă, „Educație antreprenorială și selecția planurilor de afaceri”, are loc informarea publicului țintă cu privire la activitățile proiectului, selecția grupului țintă, organizarea programului de formare, evaluarea și selecția planurilor de afaceri, precum și derularea stagiilor de practică.

În etapa a doua, „Implementarea planurilor de afaceri selectate”, are loc acordarea de servicii de consultanță și consiliere, precum și înființarea întreprinderilor și acordarea subvențiilor.

În etapa a treia, „Monitorizarea funcționării afacerilor finanțate”, are loc monitorizarea întreprinderilor nou-înființate în perioada de sustenabilitate.

Mecanismul de finanțare al întreprinderilor nou-înființate în cadrul proiectului vizează acordarea unei subvenții în valoare de 40.000 de euro în două tranșe. În prima tranșă se acordă maximum 75% din valoarea rezultată în planul de afaceri, iar în tranșa a doua restul de plată până la valoarea rezultată din planul de afaceri.

Întreprinderile nou create trebuie să-și continue activitatea pentru o perioadă de minimum 18 luni și trebuie să angajeze cel puțin două persoane, în maxim 6 luni de la semnarea contractului de subvenție. La finalul celor 18 luni de monitorizare, acestea au obligația de a se asigura că numărul persoanelor angajate este cel puțin egal cu numărul total asumat inițial, indiferent de cauzele care au determinat o eventuală fluctuație a numărului de persoane angajate.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button