BRAȘOV. Alternativa la DN 1, în ședințe de lucru și pe teren
După ce, zilele trecute, ministrul Transporturiror, Lucian Bode, împreună cu Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a verificat în teren drumul din Valea Doftanei, arteră care urmează să fie o alternativă la DN 1, ieri , o nouă întâlnire pe această temă a avut loc la București.
Preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea, a anunțat că a participat ieri, la sediul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, la şedinţa grupului de lucru care se ocupă de realizarea unor rute alternative la DN 1. Una dintre arterele care urmează să preia traficul este drumul Câmpina – Valea Doftanei – Săcele. La discuţii au participat ministrul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, Ion Ştefan, secretarul de stat Mihail Veştea şi directorul Companiei Naţionale de Investiţii, Manuela Pătrăşcoiu.
„Am discutat despre posibilitatea modernizării drumului Câmpina – Valea Doftanei – Săcele, astfel încât să fie creată o variantă de transport prin care traficul de pe DN 1 să fie descongestionat. Le-am prezentat oficialilor guvernamentali documentaţia tehnică pentru modernizarea drumului judeţean DJ 102 I – de la limita judeţului Prahova (pasul Predeluţ), până la DN 1A, acesta fiind segmentul rutier aflat pe teritoriul judeţului Braşov şi care continuă în judeţul Prahova, pe Valea Doftanei, până la Câmpina. De asemenea, am propus preluarea şi realizarea acestui proiect de către Compania Naţională de Investiţii, iar discuţiile au vizat modul în care se poate realiza această investiţie”, a afirmat șeful administrației județene.
Veștea a precizat că, având în vedere că documentația este mai veche de șapte ani, se impune revizuirea acesteia la nivel de SF, aplicând indicele de inflație și influența legislației în domeniu. În consecință, Consiliul Județean Brașov a prevăzut pe lista de investiții pe anul 2020 revizuire SF pentru obiectivul de investiții menționat.
După ședința de la MLDAP, președintele CJ Brașov, alături de primarii din localităţilor Sinaia, Azuga, Buşteni şi Comarnic, reuniți în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Valea Prahovei, a susținut în fața ministrului Bode necesitatea decongestionării traficului de pe DN 1.
„Mă bucur să constat că primarii sunt hotărâți să rezolve această problemă singuri și că au întreaga susținere a domnului Bode! Și varianta drumului Câmpina – Valea Doftanei – Săcele este susținută de edili, ca o altenativă viabilă până când autostrada Comarnic-Brașov va fi realizată! Între timp, noi vom continua lucrările la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, iar anul viitor vom crea și o alternativă pe calea aerului la DN1!”, a scris Adrian Veștea pe Facebook.
ADI Valea Prahovei este eligibilă în a prelua un tronson din autostrada Comarnic-Braşov pentru a-l implementa, a anunţat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Bode, precizând că Guvernul a adoptat marți o ordonanţă de urgenţă princareautorităţile publice locale pot prelua de la administratorul infrastructurii rutiere, pe bază de protocol, variante ocolitoare, drumuri naţionale, drumuri de legătură – fiind eligibile pentru implementarea de astfel de proiecte inclusiv ADI-urile
De altfel, sâmbătă, ministrul Transporturilor a făcut o vizită în teren, pe drumul care porneşte de la Câmpina şi ajunge aproape de municipiul Săcele, trecând prin Valea Doftanei. „Prima (porțiune), drumul județean Câmpina – Valea Doftanei – Săcele se prezintă în felul următor: de la Câmpina la Valea Doftanei avem 35 de km de drum judetean asfaltat. De la Valea Doftanei până la granița cu Brașovul, avem 14 km de drum neasfaltat, dar care este prins în PNDL și poate fi finanțat integral. De asemenea, de la limita cu județul Brașov până la Săcele, cei 12 km, este un drum județean pietruit. Acest drum poate intra, de asemenea, într-un program de finanțare de la Ministerul Dezvoltării și cei 61 de km de drum județean. Aproximativ 18 milioane de euro ar fi valoarea investiției, cred că nu e o investiție foarte mare, astfel încât să construim o rută alternativă pentru micul trafic la aglomerația de pe Valea Prahovei”, a explicat Lucian Bode,Lucian Bode a fost însoţit de Mihail Veştea, secretar de stat în Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, dar şi de primarul comunei Valea Doftanei, Lucian Costea. „Sunt convins că această rută poate fi o soluţie pentru traficul uşor, până când autostrada Bucureşti – Braşov va fi realizată. Există o preocupare a PNL, a Guvernului Ludovic Orban, ca, în prezent, să existe o alternativă la DN1, acea variantă să fie prin Câmpina, pe Valea Doftanei, până la Săcele. Am parcurs la picior toată zona respectivă şi am convingerea că, în perioada următoare, vom preda acest amplasament, cum am discutat, CNI, pentru a începe lucrările şi pentru a avea o alternativă la DN1. Este o variantă care trebuia făcută de foarte multă vreme, deoarece când vor începe lucrările pentru autostrada Comarnic-Braşov vor fi foarte multe zone cu organizări de şantier şi, din acest punct de vedere, este foarte bine să avem şi o astfel de variantă alternativă”, a afirmat preşedintele CJ Braşov (video), după vizita din teren.
Anterior, ministrul Transporturilor declarase că autostrada Comarnic – Braşov va fi realizată de către guvernul liberal, dar construirea acesteia va dura aproximativ şase ani, timp în care, susţine Bode, drumul până la munte pe Valea Prahovei „va dura 17 ore”.
Citiți și:
Banii pentru autostrada Comarnic-BRAŞOV ar putea veni de la BERD
Previziune-șoc: 17 ore pentru a ajunge de la București la BRAȘOV
Lucrările la Autostrada Comarnic-BRAȘOV încep în…
Plan nou pentru Autostrada Comarnic-BRAȘOV, în 10 zile
OFICIAL. Anulare pentru Autostrada Comarnic-Brașov prin PPP
Autostrada Braşov-Comarnic poate fi decontată din fonduri europene
Autostrada BRAŞOV – Comarnic, nici măcar SF
BRAȘOV-București în 7-8 ore. Ce soluții are ministrul Transporturilor până se face autostrada
Autostrada Comarnic – BRAȘOV nu se mai face… prin PPP
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.