Economic

Black Friday e țeapă / Cine a constatat asta?

Black Friday e țeapă

Opt din zece români se aşteaptă să găsească produse reduse cu cel puţin 30% de Black Friday sau Cyber Monday. La nivel european, majoritatea consumatorilor consideră că brandurile trişează cu ocazia celor două evenimente din an cu cele mai importante discounturi. Asta arată un studiu realizat de Revolut şi Dynata. 

Potrivit cercetării, în Europa există un scepticism faţă de corectitudinea ofertelor şi promoţiilor din timpul acestor evenimente comerciale. Majoritatea respondenţilor din Europa consideră că brandurile trişează de Black Friday şi Cyber Monday (64%). La rândul lor, 36% spun că nu s-au întâlnit niciodată cu oferte înşelătoare.

Românii și corectitudinea

În acest context, românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privinţa corectitudinii ofertelor. Aproape două treimi (63%) dintre respondenţi sunt de părere că brandurile trişează de Black Friday. Aceștia se declară în favoarea verificării ofertelor. 21% spun că această tactică este „parte a jocului” şi nu se arată deranjaţi. În schimb, 16% dintre cei chestionaţi recunosc că nu au întâlnit niciodată oferte înşelătoare de Black Friday.

În topul scepticilor, românii sunt urmaţi de lituanieni şi francezi.

La polul opus se află germanii. 61% dintre respondenţi susțin că practicile incorecte sunt rare de Black Friday şi Cyber Monday. Cu toate acestea, după intrarea în vigoare a Directivei Europene Omnibus, este de aşteptat ca aceste situaţii să fie tot mai puţine. 

Românii, mari amatori de oferte

În ceea ce priveşte ofertele de Black Friday, doar italienii sunt tot atât de hotărâţi ca românii în a profita de reduceri (80%). Lituanienii (39%) şi germanii (54%) sunt cei mai reţinuţi în a face cumpărături cu această ocazie.

La nivel european, şase consumatori din zece se declară interesaţi de evenimente comerciale precum Black Friday şi Cyber Monday. Asta chiar dacă de luni bune Europa se confruntă cu o inflaţie galopantă şi se vorbeşte tot mai des de recesiune economică.

În ciuda contextului economic dificil, 23% dintre respondenţii români au aşteptări ridicate şi speră să găsească produse reduse cel puţin la jumătate de preţ. Totuşi, majoritatea consumatorilor ar fi satisfăcuţi de ofertele de Black Friday dacă ar beneficia de o reducere a preţului cu cel puţin 30% (78% dintre respondenţi). 

Cei mai optimişti sunt cumpărătorii din categoria de vârstă 55-64 de ani. Ei speră să găsească reduceri cu peste 50% (28,3%). Consumatorii din generaţia Z par cei mai dispuşi să ia în calcul şi discounturi mai modeste, de 10-20%.

Cumpărăturile online, pe primul loc

Conform studiului, cei mai mulţi dintre cumpărătorii români şi-au făcut planul de a achiziţiona mai ales online. Șapte din zece respondenţi au indicat platformele de e-commerce preferate sau site-urile/aplicaţiile ca fiind locul de unde vor să cumpere de Black Friday. Totuşi, 14% dintre consumatori spun că vor face cumpărături atât din online, cât şi din magazinele fizice, dacă ofertele sunt avantajoase. Din acest punct de vedere, femeile sunt mai dispuse să urmărească toate opţiunile (16%) faţă de bărbaţi (12%). Cu toate acestea, pentru ambele sexe, cumpărăturile online sunt pe primul loc între modalităţile de a face achiziţiile (64% pentru femei, 74% pentru bărbaţi). 

Ce cumpără românii

Raportat la interesul consumatorilor români, aceştia se orientează, şi anul acesta, către electronice şi electrocasnice (57%). Urmează îmbrăcăminte/încălţăminte şi accesorii (20%) şi decoraţiuni şi mobilă (5,4%). 7% dintre respondenţi spun că nu au planuri şi că aşteaptă doar să vadă ofertele pentru a lua o decizie.

Top 3 cele mai dorite categorii de bunuri rămâne neschimbat în cazul femeilor (46% electrocasnice, 27% îmbrăcăminte, 7,4% mobilă), dar se modifică în cazul bărbaţilor (68% electrocasnice, 12% îmbrăcăminte, 4% bunuri de larg consum). Categoria de vârstă 35-44 de ani este cea mai interesată să cumpere aparatură electronică şi electrocasnice (64%). Aceasta e la mare căutare şi printre respondenţii din regiunea de sud-est a ţării (60,4%). Cel mai puţin interesaţi de această categorie de bunuri par a fi seniorii (peste 65 de ani, cu 49%) şi consumatorii din nord-estul ţării (50,4%). 

Referitor la comportamentul financiar asociat achiziţiilor de Black Friday, studiul arată că românii dau dovadă de mai multă cumpătare. 46% declară că vor cumpăra doar ceea ce îşi permit şi că vor achita cu banii din contul curent. Reprezentanţii segmentului 18-24 de ani (55%) susţin că nu se vor întinde mai mult decât îşi permit, dar şi consumatorii din vestul ţării (54%). În acelaşi timp, 22% dintre respondenţi sunt dispuşi să utilizeze carduri de credit pentru a plăti cumpărăturile de Black Friday. La rându-le, bărbaţii (25%) ar apela la acest mijloc de plată mai mult decât femeile (20%). 

Prevăzători

Totodată, doi români din zece declară că au pus bani deoparte pentru a profita de acest moment. Categoria de vârstă care arată cel mai responsabil comportament este 25-34 de ani, 29% indicând că au economisit în acest scop. Pe acest fond, bucureştenii par a fi cel mai puţin prevăzători. Doar 14% au resurse suplimentare pentru cumpărăturile de Black Friday.

Datele Revolut relevă că, de Black Friday 2021, clienţii au preferat să achiziţioneze produse din categoria electronicelor, computerelor şi laptopurilor de la comercianţi locali sau de la retaileri de haine şi vestimentaţie, dar şi de la supermarketuri sau benzinării. Anul trecut, peste 3,17 milioane de euro au fost cheltuiţi în magazinele de electronice şi electrocasnice, în perioada 12-14 noiembrie. Către primii cinci comercianţi s-au înregistrat plăţi în valoare totală de 4,13 milioane euro, cu Revolut.

Black Friday e țeapă


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Barbu Gh.
1 an în urmă

Asta știam și noi.

1 an în urmă

[…] Black Friday 2022 a început în forță la eMag. În numai o oră de la start s-au vândut trei mașini. De asemenea, s-au dat aproape 400 de nopți de cazare, dar și 1.972 de grame de aur și peste… Citeşte mai mult »

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare