Economic

BIRURI MAI MARI. Începând cu prima zi a anului viitor, Impozitele pe vehiculele de transport marfă de peste 12 t s-ar putea dubla

  • article_271969_1.jpg
 

2011 se anunță încă de pe acum un an greu pentru firmele de trasnport marfă. Asta pentru că potrivit unui proiect de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor, valoarea impozitelor pe vehiculele de transport marfă de peste 12 tone ar putea crește cu aproape 100%, la 1 ianuarie.
Proiectul de act normativ vizează impozitele pentru autovehiculele de transport marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone și combinațiile de autovehicule (vehicule articulate sau trenuri rutiere) de aceeași capacitate. Sunt stabilite, astfel, impozitele care trebuie achitate anul viitor pentru aceste vehicule în funcție de numărul axelor, masă autorizată, tipul de transport (intern sau internațional) și sistemul de suspensie al fiecărei mașini.

Transportul în străinătate, mai scump
De exemplu, pentru un vehicul cu două axe cu o masă de 15-18 tone cu suspensie pneumatică sau echivalent care asigură servicii de transport exclusiv intern, impozitul crește de la 278 lei în acest an la 517 lei pentru 2011. Dacă vehiculul are alt sistem de suspensie taxa va fi majorată de la 630 lei la 1.169 lei. În cazul în care mașina respectivă transportă marfă în străinătate, taxa crește de la 397 lei la 517 lei (suspensie pneumatică), respectiv de la 899 lei la 1.169 lei (alt tip de suspensie). Proiectul de hotărâre de guvern include sume mai mari și în cazul vehiculelor cu trei sau patru axe. Astfel, pentru un vehicul cu o masă de peste 32 de tone, care folosește alt tip de suspensie decât cel pneumatic și asigură transport internațional, impozitul va fi de 2.291 lei. Impozitele vor fi mai mari și în ceea ce privește combinațiile de autovehicule, respectiv vehicule articulate sau trenuri rutiere. Astfel, pentru o mașină cu suspensie pneumatică și o masă de 18-20 tone, cu 2+1 axe, taxa ajunge la 60 lei, de la 33 lei. Cel mai mare impozit, de aproape 4.000 de lei, va fi plătit pentru vehiculele de peste 44 de tone, cu 3+2 axe, indiferent dacă este folosit pentru transport intern sau internațional. Actul normativ nu se referă și la motociclete, autoturisme, autobuze sau alte vehicule de până la 12 tone. Autorii proiectului estimează un impact pozitiv asupra bugetelor locale de 42 milioane lei în 2011, 49 milioane lei în 2012, respectiv 58 milioane lei în 2013.

Câștigă numai statul
Practic, legea este bună numai pentru stat. În rest, nimeni nu câștigă. Pentru a-și acoperi cheltuielile suplimentare cu plata impozitelor mărite, firmele de transport vor fi nevoite să majoreze tarifele pentru transportul mărfurilor, ceea ce va conduce automat la scumpirea finală a produselor de raft care urmează să fie cumpărate de consumatori. Practic, dintr-o simplă mișcare, statul bagă din nou mâna în buzunarul populației. Referindu-se la aceste aspecte, directorul unei firme de profil din județ ne-a declarat că „majorarea impozitelor va trebui recuperată. În această perioadă extrem de delicată din punct de vedere financiar, nu știu dacă o firmă își va permite să suporte din buzunarul propriu, să se decapitalizeze, fară să umble la tarife noile impozite majorate. Chiar dacă o va face la început, pe parcursul anului va găsi o modalitate de recuperare a banilor achitați la impozite. Așa vom face și noi”. La rândul său, directorul unei fabrici din zona noastră a precizat că „orice cheltuială suplimentară care afectează prețul distribuției se va reflecta și în prețul final al produselor”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button