Avantajul publicării salariilor de către angajatori
Avantajul publicării salariilor de către angajatori.
33% din totalul joburilor disponibile în acest moment pe eJobs.ro au salariul afișat. Procentul este mai mult decât dublu față de perioada similară a anului trecut. Astfel, peste 8.000 de poziții pentru care companiile caută candidați au fie salariul fix menționat în anunțul de angajare, fie un interval salarial.
„Ieșirea salariilor din zona subiectelor tabu și intrarea lor într-o zonă de transparență marchează o schimbare majoră pe piața muncii. Asta după ce foarte mulți ani salariile au stat sub semnul confidențialității. Deși încă nu este obligatorie prin lege publicarea salariilor, angajatorii au început să ia măsurile necesare pentru a face tranziția mai lină atunci când va veni momentul. Astăzi avem o rată de 33% dintre poziții cu salariul publicat versus 14%, anul trecut, pe vremea aceasta. Ceea ce ne arată că piața este din ce în ce mai pregătită”, a declarat Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs România.
Principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile oferite este legat de faptul că reușesc să găsească mai repede candidatul potrivit. 34,4% dintre respondenți au făcut această mențiune într-un sondaj al firmei de recrutare menționate. 22% spun că primesc mai multe aplicări, 15,6% că este îmbunătățită relevanța candidaților. De asemenea, 9,4% au observat că anunțul postat primește mai multe vizualizări. Alți 9,4% procedează astfel pentru că aceasta este politica stabilită de companie.
Avantajul publicării salariilor de către angajatori
„Datele noastre arată că anunțurile de angajare cu salariul publicat sunt cu 40% mai vizualizate decât celelalte. Cu toate acestea, 31,3% dintre angajatorii care au răspuns întrebărilor din sondaj indică o performanță de peste 50% a acestor anunțuri. Astfel de rezultate stau în spatele creșterii observate în numărul de joburi cu salariul publicat. Nu pentru toate pozițiile există, însă, aceeași deschidere spre transparență. Angajatorii sunt dispuși să arate salariul în special pentru joburile entry level”, a mai spus Raluca Dumitra.
În timp ce 37,5% recunosc că au salariul vizibil în primul rând pentru pozițiile de intrare, 21,9% au răspuns că le afișează pentru joburile de specialiști. 31,3% declară că politica de transparență se aplică la nivel general.
„Ar fi fost de așteptat să vedem în top și joburile pentru muncitori calificați și necalificați. Dar și acele joburi pentru care recrutorii găsesc foarte greu candidați și unde afișarea salariului ar putea încuraja aplicările. Cu toate acestea, cele două categorii se regăsesc în aproximativ 10% dintre răspunsuri”, a completat Raluca Dumitra.
Domeniile care au cele mai multe poziții cu salariul menționat în anunțul de angajare sunt retail, industria alimentară, call center / BPO, imobiliare, construcții și telecomunicații. O altă categorie de joburi pentru care candidații primesc indicii clare despre nivelul salarial oferit sunt cele din afara țării. În prezent, sunt peste 1.000 de joburi în străinătate care au salariul afișat pe eJobs.ro.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
Poate publica si Putin cat ii da slugoiului latrau putinist.