Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș și calea ferată Brașov – Simeria, cu împrumut de la BEI
Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș și calea ferată Brașov – Simeria, cu împrumut de la BEI
Executivul a aprobat miercuri un memorandum privind contractarea de asistenţă financiară rambursabilă de la Banca Europeană de Investiţii de aproape 5 miliarde de euro pentru unele investiţii în infrastructura rutieră, feroviară şi cu metroul, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin.
„Guvernul pregăteşte, de asemenea, finanţarea necesară pentru unele investiţii în infrastructura rutieră, feroviară şi cu metroul. În acest sens, a fost aprobat un memorandum care are în vedere contractarea de asistenţă financiară rambursabilă de la Banca Europeană de Investiţii de aproape 5 miliarde de euro. Fondurile vor acoperi parţial finanţarea naţională necesară implementării unor investiţii în cadrul Programului Transport 2021-2027 şi al mecanismului pentru interconectarea Europei”, a declarat Mihai Constantin, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.
El a detaliat şi cu privire la proiectele de investiţii propuse de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ca să facă obiectul împrumutului de la Banca Europeană de Investiţii.
Proiectele de investiții propuse de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii să facă obiectul unor împrumuturi de la BEI sunt:
- Autostrada A1 Sibiu – Pitești
- Autostrada de centură București – Sector Centură Nord (km 0+000 – km+770)
- Autostrada A3 Transilvania (subsecțiunile Nușfalău – Suplacu de Barcău, Suplacu de Barcău – Chiribiș, Chiribiș – Biharia, inclusiv Legătură Centură Oradea – Autostrada A3)
- Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș
- Reabilitarea liniei CF Brașov – Simeria, secțiunea Brașov-Sighișoara
- Modernizarea complexului feroviar Port Constanța – Palas – Etapele I+II
- Modernizarea liniei CF Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș
- Magistrala M4 Gara de Nord – Gara Progresul
Proiectele sunt cuprinse în Programul Investiţional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pentru perioada 2021-2030, iar ele se regăsesc în principalul coridor de conectivitate între Portul Constanţa şi vestul Europei, a mai precizat acesta.
Valoarea totală a acestor investiții se ridică la aproximativ 74,716 miliarde lei (15,021 miliarde euro), din care aproximativ 43,412 miliarde lei (8,728 miliarde euro) reprezintă contribuția bugetului de stat.
Prin memorandum este propusă contractarea de asistență financiară rambursabilă, de la BEI, de până la 4,975 miliarde euro, pentru acoperirea parțială a finanțării naționale necesare implementării unor investiții din cadrul Programului Transport 2021-2027 și Mecanismului pentru interconectarea Europei.
Este necesar ca în anul 2030 România să aibă o rețea de infrastructură de transport de înaltă calitate care să asigure conectivitatea între România și restul Uniunii Europene, precum și între toate regiunile țării, în siguranță și cu respectarea obiectivelor de neutralitate climatică și protecție a mediului.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.