Economic

Anunț important de la ANAF

Anunț important de la ANAF

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice (DGRFP) Brașov anunță că ANAF a publicat, pe portalul propriu, la rubrica Asistență contribuabili/Servicii oferite contribuabililor, Broșura privind Declarația unică 2025, un material informativ în spirijinul contribuabililor.
Conform broșurii, Declaraţia unică se completează şi se depune de către persoanele fizice care în anul 2024 au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate şi care datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal. Declaraţia se depune şi de către persoanele fizice care optează în cursul anului 2025 pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate (CASS).
Declaraţia unică se depune:

  • pentru veniturile realizate în anul 2024, până la data de 26 mai 2025 inclusiv, în vederea declarării venitului realizat şi stabilirii/definitivării impozitului anual pe venit şi a contribuţiilor sociale;
  • oricând în cursul anului 2025, în vederea declarării contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care optează pentru plata contribuţiei.

„Recomandăm ca Declaraţia unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, precizează Oana Gonțea, reprezentant DGRFP Brașov.
Astfel, Declarația unică se poate depune:

  • prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual“ (SPV);
  • pe site-ul https://www.e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată.

De asemenea, formularul poate fi depus și în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire (data depunerii declaraţiei în format hârtie este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz).

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau care nu dispun de o co­nexiune la internet pot utiliza calculatoarele destinate autoservirii din cadrul unită­ților fiscale (lista completă a sediilor se regăsește pe site), cu ajutorul cărora pot efectua următoarele operațiuni:
înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;
completarea Declarației Unice;
depunerea Declarației Unice.

„Mai mult, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cărora există personal special instruit pentru a acorda îndru­mare și asistență pentru depunerea Declarației unice”, precizează Oana Gonțea.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
4 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Român
7 luni în urmă

ANAF,una dintre motivele dezastrului in Romania,
o instituție unde 80% ar trebuie sa fie acuzați!
Sunt motivul corupției și mizeriei financiare!

Willy Nicusor Dan Presedintele ALES!
Răspunde la  Român
7 luni în urmă

Pai tu esti Paduche, dupa cum iti este si numele, ce treaba ai tu cu ANAF-ul? In plus, ajutorul social ti-l da Primaria.

Barbu Gh.
7 luni în urmă

Asistatul social, viligheiul, își permite să comenteze. Cine i-o fi dat voie?

Back to top button