AJFP Braşov a emis şi a transmis 1.642 de decizii de impunere din oficiu pentru persoanele juridice, în primele trei luni din 2019
AJFP Braşov a emis şi a transmis, în perioada ianuarie-martie 2019, pentru persoanele juridice, un număr de 1.642 de decizii de impunere din oficiu, se arată în răspunsul oferit de AJFP Braşov la solicitarea „Transilvania Expres”.
Aceste decizii sunt aferente perioadelor de raportare cuprinse în intervalul mai 2018-decembrie 2018. Cititorii ne-au semnalat la redacţie că au primit decizii de impunere în luna ianuarie 2019, după cinci ani şi jumătate de la închiderea activităţii firmelor pe care le deţineau de exemplu, şi au aflat că au de plată sume foarte mari, le-au fost instituite popriri pe salarii şi pensii, li s-a pus sechestru pe bunuri, iar acestea sunt vândute la licitaţie.
„Deciziile au fost emise în conformitate cu prevederile OPANAF nr. 962/2016, respectându-se termenele de prescripţie prevăzute de lege şi, prin urmare, niciuna dintre ele nu este retroactivă. Niciuna dintre deciziile de impunere comunicate nu au fost adresate vreunei persoane juridice radiate, starea firmei fiind verificată în baza de date a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Braşov. Conform prevederilor Anexei nr. 1 – Capitolul II – Pct. 1.2. din ordinul menţionat mai sus, contribuabilii cărora li s-au emis aceste decizii de impunere din oficiu au fost înştiinţaţi prin notificări emise şi transmise în conformitate cu prevederile legale în vigoare, notificări prin care li s-a adus la cunoştinţă atât faptul că nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative, cât şi faptul că nedepunerea declaraţiilor atrage după sine stabilirea din oficiu a obligaţiei de plată. Atât notificările privind nedepunerea declaraţiilor, cât şi deciziile de impunere din oficiu au fost transmise agenţilor economici prin intermediul Unităţii de Imprimerie Rapidă Vâlcea, comunicarea acestora realizându-se în conformitate cu prevederile art. 47 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Subliniem şi faptul că aplicaţia informatică utilizată în emiterea deciziilor de impunere din oficiu nu permite emiterea acestora decât cu respectarea strictă a termenelor de comunicare şi a condiţiilor de selecţie prevăzute de lege”, subliniază AJFP Braşov.
Practic, nu au fost emise decizii de impunere în situaţia în care creanţa fiscală principală a fost mai mică de 20 de lei.
„În baza prevederilor art. 96 alin. (2) din Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, nu s-au emis decizii de impunere în situaţia în care creanţa fiscală principală a fost mai mică de 20 de lei. Singurul criteriu de selecţie în baza căruia au fost emise deciziile de impunere din oficiu a fost acela referitor la nedepunerea în termen legal a declaraţiei fiscale şi, prin urmare, domeniul de activitate în care activează aceste firme nu a avut nicio relevanţă în procedura derulată, codul CAEN nefiind un criteriu de selecţie”, menţionează AJFP Braşov.
Cum se poate anula decizia?
În acest an, la nivelul AJFP Braşov au fost emise pentru persoanele fizice decizii de impunere anuală pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile aferente anului 2014, urmând a fi emise în perioada următoare şi pentru anii 2015-2017. De asemenea, s-au emis decizii de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele şi contribuţiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă, pentru un număr de 220 de contribuabili.
„Emiterea deciziilor de impunere s-a efectuat şi se efectuează doar în termenul de prescripţie conform prevederilor Titlului V «Stabilirea creanţelor fiscale» – Capitolului VI «Prescripţia dreptului de a stabili creanţe fiscale» din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a prevederilor Titlului VI «Stabilirea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat» – Capitolul II «Prescripţia dreptului de a stabili creanţe fiscale din Ordonanţa nr. 92/2003, republicată privind Codul de Procedură Fiscală, pentru perioadele anterioare anului 2016»”, arată AJFP Braşov.
Toate deciziile de impunere emise de organul fiscal au fost comunicate contribuabililor conform procedurii prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
„Înainte de a emite deciziile de impunere pentru stabilirea corectă a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate a fost necesară actualizarea şi verificarea fondului de date. Orice măsură de executare silită se aplică doar contribuabililor care înregistrează obligaţii fiscale restante”, precizează AJFP Braşov.
Totodată, în conformitate cu prevederile Anexei nr. 1 – Capitolul II – Pct. 2.6.6 – din OPANAF 962/2016, AJFP Braşov menţionează că în situaţia în care contribuabilul/plătitorul depune declaraţia fiscală privind obligaţiile care a format obiectul deciziei de impunere din oficiu, în termen de 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere din oficiu, aceasta din urmă se anulează la data impunerii declaraţiei fiscale.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.