AFIR introduce de astăzi semnătura electronică pentru solicitanții de fonduri nerambursabile acordate prin PNDR
Solicitanţii de fonduri nerambursabile acordate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) au posibilitatea ca, începând din 1 august 2018, să utilizeze semnătura electronică la depunerea cererilor de finanţare, informează Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).
„Una din preocupările mele permanente este aceea de a muta, pe cât posibil, povara administrativă de la beneficiar la agenţie. Posibilitatea de folosire a semnăturii electronice pe toată documentaţia aferentă cererii de finanţare, necesară procesului de evaluare a proiectelor, este un pas important în acest sens. Practic, pentru documentele semnate electronic, AFIR nu va mai solicita tipărirea, semnarea olografă, scanarea şi ulterior încărcarea online a documentului. Precizez că AFIR va accepta şi documente semnate olograf, astfel încât solicitanţii care nu deţin un certificat digital calificat necesar semnăturii electronice, vor proceda la fel ca şi până acum. Îmi doresc ca în viitor să nu mai existe vreun document pe care solicitanţii şi beneficiarii PNDR să fie obligaţi să îl tipărească şi să îl aducă la agenţie”, a declarat Adrian Chesnoiu, directorul general al AFIR.
Prin urmare, în Cererea de Finanțare, anexă la Ghidul Solicitantului, s-a introdus o nouă secţiune (A6.1) în care reprezentantul legal al solicitantului trebuie să opteze pentru aplicarea semnăturii electronice sau olografe. În cazul în care se alege opţiunea „Semnătura electronică”, solicitantul va trebui să aplice certificatul digital dedicat în declarația F din cererea de finanţare. În acest caz, specimenul de semnătură din secţiunea B1.3 nu este necesar.
„Semnătura digitală va putea fi aplicată pentru cererile de finanțare aferente submăsurilor care vor fi lansate anul acesta. Completarea cererilor de finanțare se realizează conform Ghidului Solicitantului și a anexelor aferente acestuia, disponibile gratuit pe www.afir.info, la secțiunea «Investiții PNDR», iar depunerea documentației se realizează online, pe pagina oficială de internet a AFIR”, precizează AFIR.
De asemenea, AFIR recomandă aplicarea semnăturii electronice cu certificat digital calificat pentru documentele transmise de către solicitanții fondurilor nerambursabile acordate prin PNDR 2014 – 2020.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.