Economic

AEROPORTUL BRAȘOV. Avantaje, costuri, locuri de muncă, istoric, potențiali operatori de zbor…

 

Foarte mulți brașoveni așteaptă cu nerăbdare inaugurarea aeroportului de la Ghimbav, proiect despre care Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean, vorbește o dată la câteva zile, prezentând în amănunțime toți pașii făcuți.

„Odată ce va fi operațional, el ar deveni primul aeroport internațional construit de la zero, la propriu, în România post-comunistă și cel de-al 17-lea aeroport comercial din țară”, s-a subliniat într-un material apărut în aviatia.ro.

Conform sursei citate, în urma simulărilor efectuate, se așteaptă ca noul aeroport să creeze peste 4.000 de locuri de muncă și să ajungă la un trafic de un milion de pasageri în primii 8 ani de la începerea efectivă a operațiunilor comerciale, alte 6.000 de locuri de muncă locale fiind generate în mod indirect. Costurile planificate ale proiectului sunt estimate la 87 de milioane de euro.

Fost la PRO TV, jurnalistul brașovean George Buhnici a vizitat Biroul de Arhitectură Dorin Ștefan (D.S.B.A.), directorul de design Adrian Arendt prezentându-i fiecare pas al conceptului de arhitectură al aeroportului care ar urma să fie un competitor serios pentru cele din Cluj și București (https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=jeqyyvpqSIQ&feature=emb_title).
 
Iată, în rândurile ce urmează, și istoria acestui proiect, prezentată de aviatia.ro, aflat aproape de finalizare:
 
„În anul 2006, Agenția Domeniului Statului Român a transferat 110 hectare de teren către Consiliul Județean Brașov. Compania Intelcan Canada urma să dezvolte și să construiască aeroportul în coordonare cu o asociere între județele Brașov, Harghita și Covasna, precum și orașul Ghimbav. Proiectul aeroportului a fost aprobat și semnat oficial în noiembrie 2005, iar Intelcan a inaugurat construcția aeroportului în aprilie 2008. Termenul inițial pentru finalizarea lucrărilor a fost de 24 până la 30 de luni. Cu toate acestea, din cauza problemelor legale și a lipsei de fonduri, lucrările de construcție s-au oprit, iar Intelcan a părăsit proiectul, fiind înlocuit de autoritățile locale.

La sfârșitul anului 2012, oficialitățile județului Brașov au semnat un contract de 12.7 milioane de euro cu Vectra Service, o companie locală de construcții, pentru construirea pistei. În cele din urmă, construcția aeroportului a fost reluată în aprilie 2013 cu lucrările la pista de 2.820 m. În octombrie 2014, pista a fost inaugurată oficial. Cântărețul irlandez Ronan Keating a devenit primul pasager care a folosit vreodată pista aeroportului, anul trecut, la cinci ani după ce a fost construită, el aterizând cu o aeronavă de tip Cessna Reims-Cessna F182P Skylane.

Contractul pentru construcția clădirii principale a terminalului, cu o suprafață totală de 11.780 metri pătrați, a fost atribuit contractantului român Bog’Art București și a fost semnat în august 2019, iar lucrările de construcție pentru terminalul de pasageri au început la 17 martie 2020 și se așteaptă să fie finalizate până la 1 martie 2021. Primul zbor comercial ar putea avea loc în iunie 2021”.

Companiile aeriene care vor opera de pe Aeroportul Internațional Brașov încă nu au fost selectate, dar, potrivit sursei citate, interesul este major. La stadiul de intenție sunt: Lufthansa – Germania, LOT – Polonia, Turkish Airlines, Wizz Air – Ungaria, EL-AL (Israel), dar și Blue Air. 
 
Apoi, pentru a face o eficientă legătură între orașul Brașov și aeroport, CFR a prezent, de curând, un studiu de fezabilitate referitor la construcția unei căi ferate în lungime de 8 kilometri.
 
Mai multe detalii despre Aeroportul Internațional Brașov puteți afla de AICI: www.aeroportbrasov.ro


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button