5 întrebări mai mult sau mai puțin retorice despre optimizarea SEO, în 2022
În ciuda apariției tot mai multor specialiști și agenții de marketing online, activitatea de optimizare SEO (pentru motoarele de căutare, în speță Google, a cărui cotă de piață este de peste 90-95% în România și nu numai) rămâne învăluită într-un oarecare mister, în principal datorită faptului că gigantul IT folosește nenumărate criterii, multe dintre ele nefăcute publice, pentru a stabili ordinea rezutatelor în SERP (paginile cu rezultatele căutărilor), iar acestea se schimbă într-un ritm amețitor.
Totuși, după nenumărate acțiuni de tipul „trial and error” (încercare și eroare) și situații specifice întâlnite cu fiecare client din portofoliu, în funcție de domeniul de activitate, experții în optimizare SEO pot conchide că există trei mari direcții pe care trebuie să se concentreze: acțiunile tehnice (analiza de cuvinte cheie, arhitectura site-ului, optimizarea on page – meta tag-uri, heading-uri, conținutul paginilor etc.); crearea de backlink-uri de calitate (comunicarea off page – link-uri de pe site-uri cu autoritate către site-ul clienților, prin intermediul unor comunicate de presă sau advertoriale originale și relevante); și experiența utilizatorilor (viteza de încărcare a site-ului, concordanța dintre oferta promisă și cea furnizată cu adevărat, articole de blog care aduc plusvaloare și răspund la întrebările esențiale ale acestora etc.).
Astfel, indiferent de care parte a „baricadei” te-ai afla (actual/viitor profesionist în e-marketing sau client al unei companii care furnizează inclusiv servicii de optimizare SEO), cu siguranță te interesează să afli răspunsul la câteva dintre cele mai frecvente întrebări legate de acest domeniu. Iată în continuare acest FAQ inedit, care conține și unele „dileme” care ar putea părea, cel puțin la prima vedere, de-a dreptul retorice:
1. Optimizarea SEO este importantă pentru orice business?
Ținând cont că 68% dintre experiențele online încep cu o căutare, conform unui studiu al companiei BrightEdge, răspunsul este cu siguranță DA. SEO îți poate aduce brand awareness și clienți noi și, în plus, este unul dintre puținele canale de marketing ale căror rezultate se îmbunătățesc exponențial în timp, prin urmare ar trebui să iei serios în considerare să investești în colaborarea cu o astfel de agenție;
2. Funcționează inclusiv pentru business-urile mici?
DA. Cât timp răspunzi întrebărilor/cerințelor publicului tău și creezi backlink-uri pe site-uri puternice, care te ajută să-ți crești autoritatea, vei pătrunde în top 10 pe Google și, în timp, poți chiar întrece site-urile marilor corporații, “furând” din clienții acestora;
3. Cât ar trebui să cheltui lunar pe servicii SEO?
La această întrebare, cel mai bun răspuns este… „depinde”, întrucât fiecare proiect implică o abordare personalizată, în funcție de diverși factori: concurența de pe respectiva piață/nișă (care presupune alegerea unor cuvinte cheie principale, cu multe căutări, sau secundare, de tip long-tail etc.), poziționarea clientului (lider de piață, nou intrat, brand consacrat etc.), necesitățile, cerințele și bugetul acestuia etc. În general, însă, suma poate fi de ordinul câtorva mii sau chiar zeci de mii de lei pe lună;
4. De ce este optimizarea SEO atât de dificilă?
Așa cum spuneam, Google folosește sute de factori de ranking (la propriu!) pentru a evalua calitatea unei pagini și, în plus, face continuu schimbări minore sau, deopotrivă, uriașe în ceea ce privește algoritmul său. În aceste condiții, optimizarea SEO este un proces obositor și consumator de timp, care nu merită făcut „in house”, ci externalizat către o agenție profesionistă de profil;
5. Este SEO o industrie „pe moarte”?
Această idee a început să fie repetată obsesiv din momentul în care SEO nu a mai fost strict o activitate tehnică și s-a transformat într-una deopotrivă creativă și centrată pe experiența utilizatorilor. Da, acel SEO mai apropiat de programare decât de marketing „a murit”, însă, în accepțiunea sa de astăzi, optimizarea pentru motoarele de căutare este un business în continuă creștere (piața globală a agențiilor SEO a atins anul trecut 40,92 de miliarde de dolari, cu 8% mai mult decât în anul anterior).
În concluzie, optimizarea pentru motoarele de căutare este una dintre activitățile de marketing online cu cel mai mare ROI (return on investment), iar rezultatele, chiar dacă vor deveni vizibile abia după câteva luni de la începutul colaborării cu o agenție SEO, sunt unele de lungă durată, care se vor „traduce” în mod cert în clienți mai mulți, vânzări mai mari și un brand awareness și un profit pe măsură.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.