Delicte

Atenție – noi acțiuni de înșelăciune online în numele Poștei Române

Atenție – noi acțiuni de înșelăciune online în numele Poștei Române.

Un nou val de acțiuni de phishing în care este folosit numele Poștei Române își face simțit prezența, prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet. Victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienți ai Companiei Naționale „Poșta Română”, iar alții nu folosesc serviciile noastre poștale.

Metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracțiuni cibernetice este următoarea: de pe un număr de telefon de România, aceștia trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă. Odată accesat acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.

Atenție – noi acțiuni de înșelăciune online în numele Poștei Române

„În ciuda tuturor acestor acțiuni de phishing, îi asigurăm pe cei care pot deveni ținta unor astfel de acțiuni că Poșta Română este foarte riguroasă în ceea ce privește datele cu caracter personal ale clienților ei. De asemenea, Compania a activat un sistem complex de protecție a acestora, pe care îl folosește cu succes. Acesta este parte din strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii și a serviciilor”, a precizat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale „Poșta Română”.

Poșta Română operează exclusiv cu site-ul său oficial și cu pagina de Facebook: www.posta-romana.ro; www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana.

Cum vă puteți da seama că este o înșelăciune

Mesajul conține unele greșeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „postaromana” este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu altă terminație în loc de .ro);
Exprimarea din mesaj este evazivă;
Linkul oferit spre accesare pare unul neobișnuit sau vă ridică suspiciuni.

Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj suspect

În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe orice mesaj care vă ridică suspiciuni;
Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam;
Nu accesați link-ul;
Faceți sesizare la https://dnsc.ro/contact.

Compania Națională „Poșta Română” nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.

Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul prin intermediul adreselor oficiale de e-mail:
suportclienti@posta-romana.ro; noreply@posta-romana.ro.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare