Două autostrăzi cu capăt în Brașov, finanțate prin POT. Nu și cea spre Comarnic – Ploiești
Două autostrăzi cu capăt în Brașov, finanțate prin POT. Comisia Europeană a aprobat Programul Operațional Transport 2021-2027 (POT 2021-2027). Finanțarea pentru mari lucrări de infrastructură este de 9,6 miliarde euro, din care 4,6 miliarde euro fonduri nerambursabile, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, fondurile vor fi folosite pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval a României, în următorii 7 ani.
Prin POT 2021-2027 Comisia Europeană nu mai finanțează proiectele pentru infrastructura aeroportuară.
Printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără:
- Autostrada Sibiu-Pitești
- Autostrada Sibiu-Brașov
- Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș (mai puțin sectoarele de capăt finanțate prin PNRR)
- Autostrada Brașov-Bacău
- Autostrada Timișoara-Moravița
- Autostrada Pașcani-Siret.
„Vor mai fi finanțate extensii și modernizări ale infrastructurii feroviare (inclusiv rețeaua de metrou), dar și proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre”, spune Grindeanu.
9 miliarde de euro pentru a fi construită
Două autostrăzi cu capăt în Brașov, finanțate prin POT. Întrebați de ce din lista de autostrăzi finanțabile prin fonduri europene lipsește și celebra autostradă Ploiești – Comarnic – Brașov, reprezentanții Ministerului Transporturilor au spus că aceasta este deocamdată în faza de realizare a Studiului de Fezabilitate. Etapă finanțată în cadrul POIM (Programul Operațional Infrastructura Mare), cadrul financiar european care se încheie acum.
Potrivit acestora, odată finalizat SF-ul, va fi luată o decizie despre cum va fi finanțată construcția propriu-zisă.
HotNews.ro notează că, în cadrul realizării SF-ului pentru Autostrada Ploiești – Brașov, consultantul a ales un traseu cu soluții tehnice „fantasmagorice” ce au dus estimarea prețului autostrăzii aproape de 9 miliarde de euro. Printre altele, sunt prea multe tuneluri, inclusiv în zona de câmpie. Ca urmare, a fost poreclită „autostrada-metrou”.
Cu puțin timp înainte, premierul Nicolae Ciucă anunța că ar putea fi reluată ideea construirii autostrăzii Ploiești-Brașov în parteneriat public-privat (PPP). O soluție care a fost încercată de alte patru ori de guverne anterioare, de fiecare dată fără succes.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
Bune si astea. Spre serparia miticilor nu e graba.