ÎNDEMNUL unei profesoare: „Fotografiați toaletele în care nu există săpun și hârtie igienică”!
Este o tradiție ca la fiecare început de an școlar părinții să posteze pe rețelele de socializare poze cu copiii de la festivități. Asta când autoritățile vorbesc la superlativ despre ce au făcut pentru bunăstarea învățământului românesc, aruncând la microfon diverse clișee într-o limbă de lemn de care s-au săturat mulți. Exemplele cele mai elocvente au fost cele de astăzi – vezi luările de cuvânt ale lui Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, Klaus Iohannis, președintele României, ori premierului Nicolae Ciucă.
Este contextul în care o profesoară a lansat o provocare pentru cadrele didactice în ziua în care s-au redeschis școlile. Aceasta a îndemnat ca în locul pozelor de la festivități să posteze fotografii care surprind neajunsurile din școli, după cum a scris în social-media, știind că „afară-i vopsit gardul, înauntrul leopardul”.
„Dragi educatori, învățători, profesori,
Fotografiați copiii care n-au avut de unde să primească manuale…
Fotagrafiati tablele pe care încă scrieți cu cretă
Fotografiați wc-urile din curte
Fografiati părinții care finanțează școala și nu au pensii speciale
Fotografiați pereții cu planșe cumpărate din banii dvs.
Fotografiați biroul vostru de acasă
Fotografiați băncile și scaunele deteriorate
Fotografiați toaletele copiilor în care nu există săpun și hârtie igienică
Fotografiați biscutii, cornul și laptele pe care copiii îl primesc la școală (domnul ministru ar mânca așa ceva zilnic?)
Fotografiați lipsa laboratoarelor, sălilor de sport, calculatoarele din sălile de informatică
Fotografiați cancelariile, multe cu mobilierul de dinainte de ’89 (și profesorii au nevoie de un spațiu decent)
Fotografiați curțile grădinițelor, școlilor, liceelor
Domnul ministru vrea poze frumoase. Să avem curajul să i le oferim”, a scris profesoara pe grupul de Facebook Părinții elevilor din România.
De ce au nevoie profesorii din învățământul rural?!…
Din ultimul sondaj realizat de organizația World Vision România reiese faptul că profesorii din învățământul rural au nevoie de investiții substanțiale pentru a-și desfășura activitatea în parametrii normali.
Totodată, mai bine de o treime se confruntă cu probleme în ceea ce privește grupurile sanitare.
Aproape jumătate dintre aceștia doresc renovarea clădirilor, iar 30% consideră că accesul elevilor la unitățile de învățământ este dificil și este necesară reabilitarea drumurilor și achiziția de autobuze școlare.
Peste 40 % dintre cadrele didactice susțin că sunt necesari mai mulți bani pentru biblioteci, spațiile de joacă sau pentru spaţiile dedicate activităţilor sportive.
Totodată, 90% dintre cadrele didactice îşi doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate şcolile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea şi combaterea abandonului şcolar.
Copleșiți de obligațiile birocratice
Mai mult, una din trei cadre didactice afirmă că au prea multe obligaţii birocratice în afara orelor, două din trei cred că programa şcolară este încărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor, iar una din două este descurajată de neimplicarea părinţilor în educaţia copiilor sau de alte probleme ale familiei, ca nivelul de sărăcie sau lipsa de educaţie a părinţilor.
Informaţiile World Vision România au fost culese cu sprijinul proiectului „Inspectoratul” Şcolar Civic, proiect derulat de organizaţie cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.