Expres

AEROPORTUL BRAŞOV. Conexiunea rutieră, încă o problemă (greu) de rezolvat

  • intalnire acces aeroport (1)_297443.jpg
  • intalnire acces aeroport (2)_297444.jpg
  • intalnire acces aeroport (3)_297445.jpg
  • intalnire acces aeroport (4)_297446.jpg
  • intalnire acces aeroport (5)_297447.jpg

Update BRAȘOV. Drum expres spre Aeroport, în 4 ani. „Un termen optimist (…), Doamne ajută!”

La iniţiativa Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, a convocat astăzi o întâlnire de lucru cu factorii de decizie din plan local şi judeţean pe tema analizării posibilităților de realizare a conexiunii rutiere între Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav, Ocolitoarea Municipiului Brașov şi viitoarea autostradă A3 Brașov – Făgăraș.
La discuţii au fost prezenţi Cătălin Văsii, prefectul Judeţului Braşov, subprefectul Lucian Pătraşcu, Tudor Duţu, directorul regional al DRDP Braşov, Cristian Constantin, director de implementare în cadrul DRDP, Flavia Boghiu, viceprimarul Municipiului Braşov, Adriana Miron, administratorul public al Braşovului, Mihai Cîmpeanu, primarul Municipiului Codlea, Dan Szinatovici, secretarul Oraşului Ghimbav, Adrian Ibănescu, arhitectul-şef al Judeţului Braşov, şi Andreea David Miklos, şef Serviciu Cadastru din cadrul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Braşov.
Specialiştii DRDP au identificat posibilitatea realizării unui segment rutier în lungime de 5 km, care să pornească din Ocolitoarea Municipiului Braşov (în zona Centrului CATTIA) şi să se lege de tronsonul Braşov – Făgăraş din Autostrada A3, înainte de intrarea în Codlea, în zona în care se va construi legătura dintre A3 şi DN 1.
Acest drum va intersecta DJ 103 C, prin intermediul căruia se asigură accesul la Aeroportul Braşov – Ghimbav, astfel că tranzitul spre terminalul AIBG se va realiza direct din şoseaua de centură a Braşovului, fără să mai afecteze traficul de pe DN 1.
Potrivit directorului regional al DRDP Braşov, viitorul drum de legătură va fi proiectat la patru benzi şi ar putea fi realizat în decurs de patru ani. Finanţarea şi implementarea proiectului vor fi asigurate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din cadrul Ministerului Transporturilor.
„Salut această iniţiativă lăudabilă a conducerii DRDP Braşov, care vine în sprijinul fluidizării traficului din zona Municipiului Braşov şi conectării Aeroportului cu principalele căi rutiere. Acest drum va răspunde şi nevoilor de conectivitate ale localităţilor Ghimbav şi Codlea, urmând să faciliteze accesul spre parcul industrial Ghimbav. Mă bucur că avem şansa ca acest proiect să fie susţinut cu prioritate la nivel guvernamental. Următorul pas este crearea unui grup de lucru format din reprezentanţi ai autorităţilor şi instituţiilor publice locale implicate, care să analizeze toate aspectele din punct de vedere urbanistic, cadastral, juridic şi tehnic, astfel încât să putem implementa acest proiect”, a menţionat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Flavia Boghiu, viceprimarul Braşovului, a adus în atenţie sistematizarea rutieră pe care Municipalitatea o va realiza în zona viitorului spital regional şi faptul că proiectul acestui drum de legătură trebuie corelat cu planurile urbanistice zonale care sunt în curs de elaborare în momentul de faţă.
În altă ordine de idei, Tudor Duţu a menţionat că în condiţiile în care a apărut o modificare la traseul viitoarei autostrăzi A 13 Braşov – Bacău, care va avea un punct de jocţiune cu DN 13 în zona Hanului din Ardeal, DRDP propune legarea de acest punct a unui drum de legătură spre terminalul AIBG, care să fie construit tot de către CNAIR.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button