BRAȘOV. Ce pune „bețe în roate” pistelor de biciclete
Primăria Brașov organizează astăzi o nouă consultare publică, de data aceasta, privind pistele de biciclete. Dezbaterea are loc online, pe platforma Zoom, de la ora 16.00. Prima parte a întâlnirii va fi alocată discuțiilor pe baza celor piste pentru biciclete, proiecte aflate în etapa de implementare.
În cazul primului traseu – Terminal Poienelor, strada Poienelor, Calea București, Bulevardul Saturn, strada Minerva, strada Crinului, strada Micșunelelor, strada Lămâiței, strada Brândușelor, Bulevardul Alexandru Vlahuță, Bulevardul Gării, Bulevardul Victoriei, Bulevardul Mihail Kogălniceanu – obiectivul este de a îl prezenta brașovenilor și a le cere propuneri de optimizare a proiectului.
În ceea ce privește traseul 2 – strada Molidului, b-dul Valea Cetății, strada Tâmpei, strada Vasile Alecsandri, Bulevardul Carpaților, strada Poienelor – municipalitatea se confruntă cu o serie de probleme, care nu au fost luat eîn considerare în momentul proiectării lui, iar în această etapă, în care au fost identificate, de către proiectant, și o parte dintre soluțiile de remediere, obiectivul este de a consulta brașovenii cu privire la alegerea celor mai bune soluții.
Printre problemele identificate în realizarea tronsonului 2 se numără: interferența pistelor de biciclete cu parcările aflate pe traseu, care cresc riscul producerii de accidente. Astfel, în cazul parcărilor în spic, cum sunt cele de pe str. Tâmpei, ieșirea mașinilor din parcare, cu spatele, se face intersectând pistele pentru biciclete. În cazul celor longitudinale, cum sunt cele de pe b-dul Valea Cetății, cel mai mare risc este cel de deschidere a portierei peste pista de biciclete. Pe anumite tronsoane, cum este str. Vasile Alecsandri, lățimea carosabilului nu permite amenajarea unei piste de biciclete, astfel că soluția este ca traficul rutier și cel al bicicletelor să se facă în comun.
În cea de-a doua parte a întâlnirii va fi prezentat proiectul Calea Verde, aflat în faza de proiectare, obiectivul fiind de a culege cât mai multe propuneri de la cetățeni, astfel încât proiectarea să se facă bazându-se atât pe condițiile tehnice, pe propunerile venite de la specialiștii din domeniu și de la asociațiile de bicicliști, dar și pe propunerile tuturor brașovenilor interesați de transportul cu bicicleta.
Traseul principal propus în proiect cuprinde artere principale de circulație din municipiul Brașov care unesc strategic centrul orașului, Aula Universității Transilvania, gara, autogara, zone mari comerciale și de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale, respectiv: dezvoltarea imobiliară Avantgarden, Centrul de Afaceri Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri (CATTIA) Brașov, Institutul de Cercetare și Dezvoltare a1 Universității Transilvania Brașov, după cum urmează: Calea București – Bd. Saturn – Str. Zizin – Bd. 15 Noiembrie – Bd. Alexandru Vlahuță – Bd. Eroilor – Str. Lungă – Str. De Mijloc – Calea Făgărașului – Str. Institutului, cu ramificații pe Str. Plugarilor, Str. 13 Decembrie, Str. Hărmanului, pentru a realiza joncțiunea cu traseele de piste de biciclete existente sau în implementare și cu localități din Zona Metropolitană: Stupini, Sânpetru, Hărman (dezvoltarea imobiliară Coresi) și Săcele.
Cei interesați se pot înscrie la dezbatere pe portalul Municipalității, www.brasovcity.ro, secțiunea Dezbateri publice.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.