Top 5 criterii de optimizare SEO din punct de vedere UX
Procesul de optimizare SEO. (Search Engine Optimization) desemnează o tehnică de marketing online care se traduce prin optimizarea website-urilor (magazine online sau pagini de prezentare) pentru motoarele de căutare – în speță, pentru Google, motorul numărul 1 în România și în lume.
Cu alte cuvinte, această tehnică urmărește propulsarea site-urilor cât mai sus în lista cu rezultate returnate de Google, targetând în conținutul scris al site-ului (campaniei de brand awareness) anumite expresii de căutare și cuvinte cheie atent selecționate.
Scopul final constă în generarea de trafic organic și, implicit, creșterea ratei de conversie; adică, stimularea tranzacțiilor online, respectiv – suplimentarea încasărilor.
Procesul de optimizare SEO este foarte vast și implică o serie întreagă de analize (în prealabil), activități ulterioare ce țin atât de optimizarea on-page, cât și cea off-page, dar și nenumărate aspecte tehnice. Totuși, nu trebuie omis faptul că toate aceste activități, pe cât de diverse, pe atât de interconectate, au un numitor comun: utilizatorul.
Altfel spus, experiența utilizatorului (cunoscută drept UX – User Experience) este definitorie în succesul procesului de optimizare SEO, întrucât toate eforturile acestei tehnici de marketing online se orientează către brand awareness, către generarea de lead-uri și convertirea potențialilor clienți în clienți efectivi. Așadar, atragerea atenției, dar și captarea interesului utilizatorului, alături de persuadarea acestuia reprezintă, practic, cheia centrală.
Drept urmare, există câteva criterii esențiale ce trebuie bifate în procesul de optimizare SEO inclusiv din punct de vedere UX:
Stabilirea heading-urilor
Heading-urile ajută atât utilizatorii, cât și crawlerii Google să înțeleagă structura conținutului din cadrul unei pagini web. În limbaj HTML, heading-urile reprezintă taguri (h1, h2, h3 etc.) ce indică structura logică a conținutului și cele mai importante secțiuni ale acestuia.
Arhitectura site-ului
Vizitatorii nu ajung întotdeauna să exploreze un website pornind de la homepage. De aceea, este recomandat să existe o arhitectură de linkuri logică și inteligent structurată, pentru ca utilizatorul să poată naviga ușor printre pagini, indiferent de landing page-ul care l-a adus pe site.
Feedback-urile / interacțiunea utilizatorilor
Procesul de optimizare SEO din punct de vedere UX vizează și atenția/monitorizarea acordată review-urilor venite din partea utilizatorilor, reacțiilor acestora la postările social media ș.a.m.d. Cu cât există feedback-uri pozitive sau sugestii și reclamații soluționate, cu atât mai bine. De asemenea, ar fi de preferat să existe vizitatori ai versiunii mobile care utilizează funcția Click-to-call pentru a contacta telefonic magazinul online/firma, în caz de nevoie.
Viteza de încărcare a site-ului
Viteza de încărcare a paginilor, mai ales în varianta mobile, este de mult timp un factor de listare esențial în Google din perspectivă UX. Problemele legate de viteza de încărcare, ce pot fi identificate cu tool-ul PageSpeed Insights, sunt cauzate de cele mai multe ori de conținutul de tip foto și video care este uploadat pe site fără a fi optimizat!
Optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile
Odată cu actualizarea algoritmului mobile-friendly din 2015 și lansarea mobile-first index în 2018 de către Google, versiunea mobile a site-urilor a devenit prioritară în listarea lor în SERPs (paginile cu rezultate Google).
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.