BRAȘOV. Noi discuții despre pistele de biciclete necesare pentru a „lega” localitățile din zona metropolitană
Autoritățlie locale și județene, reprezentanți ai ADR Centru și ai organizațiilor non-guvernamentale etc. au purtat noi discuţii pentru stabilirea etapelor necesare implementării proiectului de construire a unor piste de biciclete care să lege, într-o primă etapă, localitățile din zona metropolitană, după care proiectul să fie replicat la nivelul întregului județ.
„Sunt primii pași într-un demers lung, care va fi deschis către societatea civilă: Prin urmare, îi invităm pe toți cei interesați să contribuie la definirea obiectivelor acestui proiect și a pașilor următori să participe la următoarea ședință de lucru, care va avea loc vineri”, a spus primarul Allen Coliban.
El a vorbit și despre importanţa includerii transportului cu bicicleta ca una dintre axele principale în varianta actualizată a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, care va trebui adaptat la așteptările cetățenilor pentru un Brașov „verde”.
Pistele trebuie proiectate ținând cont de mai mulți factori, de la realizarea tehnică – de exemplu stabilirea unor standarde de dimensiuni, marcaje, semne de circulație, la identificare și consultarea celor care vor fi viitorii utilizatori, fie ei persoane care au nevoie de bicicletă pentru a ajunge din localitățile de domiciliu la locurile de muncă, fie cei care utilizează bicicleta pentru agrement.
Din acest punct de vedere, traseele propuse trebuie să răspundă și nevoilor de eficiență pentru cei care utilizează bicicleta ca mijloc obișnuit de locomoție, și ofertante pentru bicicliștii de agrement, dar și să ofere condiții de siguranță tuturor celor care le utilizează.
Prezent la întâlnire, vicepreședintele Consiliului Județean, Șerban Todorică, a vorbit despre importanța acestui proiect pentru dezvoltarea mobilității sustenabile la nivelul întregului județ
„Dacă unii cetățeni spun că încă este prea repede să vorbim de piste de cicliști, că noi încă nu avem autostrăzi, eu vă mărturisesc că este minunat să vorbim în același timp despre tot ceea ce înseamnă plan de mobilitate, dar prin excelență de o rețea de cicliști care să deservească cetățenii care doresc să facă mișcare”, a declarat vicepreședintele CJ.
Şerban Todorică a precizat că speră ca până la sfârșitul mandatului să poată veni la serviciu, de la Prejmer până la Consiliul Județean, cu bicicleta, în condiții de siguranță, să aibă unde să parcheze într-un spațiu păzit, și să aibă posibilitatea să închirieze o bicicletă în municipiul Brașov.
Mihai Orleanu, reprezentantul Centrului de Ecologie Montană din Moieciu, a vorbit despre importanța accesului la datele privind infrastructura existentă și a stabilirii traseelor în funcție de această infrastructură, în loc de a construi totul de la zero. Astfel, pistele ar putea fi amenajate de-a lungul căii ferate, pe drumurile de agricole, pe cele forestiere, pe diguri – după modelul din Olanda și Germania, și abia după aceea gândite trasee adiacente drumurilor județene sau naționale.
„Pe partea de accesibilitate și mobilitate, legată strict de turism, prima chestiune de care ne-am lovit și ne lovim în continuare este accesibilitatea la date, nu la obiectivele turistice. Noi nu avem datele corespunzătoare să putem lua hotărâri și să analizăm exact. Pentru mine, acesta este primul lucru: să adunăm întâi tot ce ne stă la dispoziție în acest moment. Să vedem, înainte de a investi în structuri mari, în trasee de biciclete mari, lungi, să vedem mai întâi ce avem, ce drumuri forestiere între localități sunt disponibile, ce drumuri agricole sunt accesibile, să vedem situația proprietății, să vedem în lungul căilor ferate și în lungul digurilor existente, cum putem amenaja digurile să fie și ele accesibile pentru bicicletă, și aici să nu ne gândim doar la bicicletă. Avem familii cu persoane cu handicap motoriu și ele trebuie – și asta e o datorie a administrației publice, să găsească soluțiile – ca aceste persoane și familii să se poată plimba și să se bucure de peisajul încă superb al județului Brașov. Și mai ales trebuie să creăm alternative, prin aceste trasee de biciclete, astfel încât să nu mai aglomerăm tot timpul orașele. În momentul de față, vizitarea este axată doar pe câteva puncte de interes major. Și după ce avem toate datele acestea puse laolaltă, putem hotărî și vedem pe ce ne focusăm. Avem nevoie de reglementări pentru marcaje, nu există așa ceva în momentul de față, nu avem reglementări pentru meseria de ghid turistic pe bicicletă, cu toate că el este menționat în mai multe legi. Avem o grămadă de lucruri pe care le putem face la nivelul județului și nu trebuie să așteptăm numai la nivel național să ni se dea legile. Cel puțin pe drumurile județene, avem suficiente posibilități să facem și să hotărâm ce considerăm că trebuie pentru Brașov”, consideră Mihai Orleanu.
Următoarea întâlnire a echipei de lucru, care va începe discuțiile aplicate pe marginea acestui proiect, va avea loc vineri, 22 ianuarie, de la ora 9.00, la CATTIA. Persoanele interesate să participe o pot face și în format online. Înscrierea se face pe adresa de e-mail contact@addjb.ro, ADDJB fiind organizația care asigură secretariatul echipei de lucru în acest proiect.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.