BRAȘOV. Primarul Allen Coliban, lămuriri privind abonamentele oferite de P&P, despre consilierii lui și despre… cearcăne
Primarul Allen Coliban a publicat, în această seară, un nou episod din „Jurnalul Primarului”, în care a vorbit despre problema parcărilor concesionate firmei P&P, despre consilierii săi, printre care se numără socrul lui Marian Godină, respectiv fostul polițist Radu Dascălu, dar și fostul viceprimar Laszlo Barabas. De asemenea, a făcut declarații despre cearcănele sale, în contextul în care o parte din presă s-a legat de aspectul său obosit.
„Am apucat să mă uit un pic la reacțiile voastre la comunicatul de azi, comunicat care a fost dat pe site-ul Primăriei și preluat pe pagina mea de Facebook. N-am apucat să îl văd astăzi înainte să fie publicat, cred că este mai important să vă dau un update live și după aceea vor fi corectate și inexactitățile din acest comunicat (…). Am avut mai multe discuții și intern, în Primărie și cu prestatorul de servicii despre limitele juridice ale acestui contract și despre felul în care acest bau-bau care mi se arată de fiecare dată în administrația publică, denumit Curtea de Conturi, ne poate acuza pe mine, pe noi că facem abuz în serviciu și că nu respectăm un contract care ar urma să aducă beneficii Municipalității Brașov. Prin urmare, orice discuție pe care am inițiat-o în direcția aceasta, de a încerca să prelungim partea de adaptare și de tranziție către acest nou sistem tarifar, s-a lovit de aceste reacții juridice, cum că nu putem să întârziem acest contract care deja produce efecte, deja a intrat în vigoare”, a precizat primarul.
El a amintit că acest contract se bazează pe un Regulament adoptat în 2018 de Consiliul Local, care acum este implementat. Acest regulament impune planul tarifar, zonele, perioada de plată etc..
Până pe 13 decembrie, atât prestatorul, cât și Primăria și-au propus să rezolve problemele legate de abonamente.
„Am avut astăzi discuții elaborate pe această temă cu P&P și cu personalul din Primărie, pentru că din punctul meu de vedere și al nostru, riveran nu înseamnă doar să ai adresa pe o anumită stradă și să ai și mașina înregistrată la respectiva adresă. Riveran înseamnă, în fapt, felul în care ne parcăm fiecare dintre noi mașina în proximitatea locuinței. În anumite situații înseamnă pe aceeași stradă, în alte situații înseamnă pe străduța de la colț, în alte situații înseamnă la o distanță de 100 – 200 de metri de locuință și practic redefinirea acestui termen de riveran se poate face printr-o Hotărâre de Consiliu Local, ce poate fi luată săptămâna viitoare (n.r. vinerea viitoare va avea loc ședința CL)”, a explicat Coliban, precizând că se dorește ca definiția să se facă în conformitate cu realitatea.
„Înseamnă că un abonament de riveran în Zona 0 va fi aplicabil pe toată zona Centrului Vechi. Deci, dacă vei avea abonament de riveran în fosta cetate, în zona Centrului Vechi, vei putea să parchezi oriunde în zona respectivă, pe un loc liber, evident. Un abonament pe Zona 1 sau Zona 2 înseamnă că poți să parchezi pe strada pe care locuiești sau pe străzile din zona respectivă, dintr-un areal de aproximativ 200 de metri. Asta înseamnă că arealul respectiv va fi definit pe baza acestor criterii, în momentul în care se eliberează acest abonament. Veți putea să parcați mașina la această distanță de locuință, iar verificarea existenței abonamentului se va face simplu, prin verificarea numărului de înmatriculare”, a mai explicat Coliban.
Potrivit acestuia, abonamentul de riveran este, în funcție de zonă, de la 155-156 de lei în jos.
„A mai existat o discuție cu privire la documentele care să justifice calitatea de riveran, proprietarul va face dovada adresei la care mașina va fi parcată în majoritatea timpului”, a adăugat primarul.
Edilul a ținut să explice și faptul că Municipalitatea a concesionat serviciul de parcare după ce s-a făcut un studiu de oportunitate (pe când era primar George Scripcaru, care a și semnat contractul), din care a reieșit că astfel ar fi mai profitabil. În opinia sa, trebuie un studiu aprofundat.
„Suntem în faza în care găsim soluții pe termen scurt, adică în cele 30 de zile pe care operatorul le are la dispoziție pentru a face o informare corectă, pentru a ne asigura că funcționează sistemul acesta de abonamente, după care avem niște limite contractuale în care putem interveni pe un anumit număr de locuri de parcare, dar genul acesta de intervenții ar trebui să aibă la bază un studiu pe care intenționăm, în cadrul Primăriei, să-l facem, pentru a avea o strategie pentru crearea de parcări supraetajate și pentru gestiunea optimă în funcție de cerere”, a mai spus Allen Coliban.
Primarul a informat că atunci când sistemul va fi funcțional cu adevărat, se va trece și la ridicarea autovehiculelor.
Despre echipa de consilieri
„Nu contează ce oameni și cât de buni sau cât de profesioniști îți ei, întotdeauna va exista ceva pe tema aceasta”, a declarat primarul, la începutul tratării celui de-al doilea subiect, referitor la consilierii săi. Amintim că, el i-a prezentat deja pe Radu Dascălu – consilier pe teme privind Poliția Locală și pe pianistul Horia Mihail (directorul artistic al Filarmonicii Brașov) – consilier pe probleme privind Cultura. Din echipă mai fac parte Nicoleta Cârjan – pe comunicare (cu care colaborează din 2016), Dragoș Dimitriu (pentru a putea rămâne director interimar la Filarmonică până la concurs, care va fi săptămâna viitoare), dar și fostul viceprimar Laszlo Barabas.
Primarul a dorit să explice de ce l-a ales și pe acesta din urmă în echipa sa. „Deși provine din mediul politic, deși este membru al unui partid, altul decât cel din care sunt eu membru, respectiv UDMR, mi-a fost recomandat de către mai mulți oameni drept un profesionist. Provine dintr-o zonă tehnică, are o experință în privat, dar a lucrat și la Societatea de Gestionare a Apelor, la SGA, înainte de a fi viceprimar, iar cât timp a fost viceprimar, a avut atribuții delegate pe zona tehnică. Pentru un om care vine într-un mediu nou, este foarte important să existe acces la o oarecare memorie instituțională (…)”, a explicat primarul. Potrivit acestuia, Barabas lucrează mai mult cu viceprimarul Sebastian Rusu, pe partea de consiliere.
„Nu am venit cu o echipă care să stea aici patru ani, ci am venit cu niște oameni care au niște obiective și vin cu competențele lor să mă ajute în ceea ce înseamnă acest debut de activitate la Primărie. Evident, cu toți cei care vor obține rezultate și vor oferi performanță, îmi propun să continuu și să regândesc colaborarea și dincolo de aceste trei luni (n.r. stabilite pentru început)”, a menționat Allen Coliban.
Despre Bogdan Micu (consilier pe când era primar George Scripcaru) a precizat că nu este angajat al cabinetului primarului, ci unul dintre voluntarii care au inițiat proiecte pentru Brașov, printre care Ride Bike-ul din Poiana Brașov, pe care îl apreciază și el. Coliban a dat și exemplu de proiect în care nu au căzut de acord: reabilitarea pietonalului din zona Răcădău, deoarece „nivelul la care s-a executat lucrarea lasă de dorit”.
„Nu-mi propun să ajung ca un zombi în ăștia patru ani”
În altă ordine de idei, el le-a răspuns celor care au scris despre cearcănele sale, și despre… mărimea bărbii sale.
„De când am început munca aceasta în Primărie, lucrez undeva la 12 ore pe zi, minim, zi de zi. Într-adevăr week-end-urile încerc să petrec măcar ceva timpcu familia, mai ales că fiica mea cea mică este la o vârstă la care înțelege foarte greu ideea aceasta de «Unde e tata?», «Nu e acasă». În rest, în timpul săptămânii, lucrez cel puțin 12 ore pe zi, asta înseamnă de la 8.00 dimineața la Primărie până undeva la 10.00 seara în anumite zile, cum se întâmplă și astăzi. Sunt tot în sediul Primăriei, ultima întâlnire am avut-o acum, până la ora 8.00 (n.r. 20.00). Prin urmare, este normal să se acumuleze o doză de oboseală, nu vă faceți griji, am în spate o carieră în sporturi de anduranță, știu să-mi dozez efortul. E foarte clar că este nevoie de acest efort în primă fază, până când ajung să preiau toate problemele, toate proiectele, inclusiv să cunosc tot aparatul din subordinea primarului și că nu-mi propun să ajung ca un zombi în ăștia patru ani, dar evident este nevoie de o perioadă de adaptare, care necesită foarte mult efort. Sunt dispus să aloc acest efort”, a spus primarul. „Toată oboseala este asumată, este cumva gândită, nu-mi propun s-o duc așa patru ani, dar îmi propun să ajungem să operăm în cu totul alt ritm noi, ca administrativ local, ca aparat executiv, ca primărie, iar perioada aceasta este foarte încărcată și din perspectiva proiectelor mari ale Brașovului. Avem teme și proiecte care trebuie să ajungă la stadiu de maturitate în termen foarte scurt, pentru a putea să beneficieze de finanțări”, a mai explicat Coliban.
Anumite proiecte nu ar fi fost găsite în regulă, printre acestea fiind și proiectul noului spital. El a menționat că luni va oferi mai multe informații despre proiect, după o nouă întâlnire. Săptămâna viitoare ar urma să vină cu informații noi despre festivalul Cerbul de Aur. Nu în ultimul rând, el a amintit de incidența cazurilor COVID-19, care rămâne ridicată în municipiul Brașov și a precizat că este nevoie de responsabilitate pentru a trece cu bine de perioada aceasta.
Materialul VIDEO poate fi găsit AICI!
CITIȚI ȘI:
BRAȘOV. Problema parcărilor publice… TERMEN LIMITĂ pentru riverani
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.