Expres

BRAȘOV. Vești încurajatoare despre Pasajul Fartec

  • WhatsApp Image 2020-07-16 at 09.52.26 (1)_281858.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-07-16 at 09.52.25_281859.jpeg
  • 2_5.jpeg
 

Primăria Brașov a anunțat astăzi că de ieri a început etapa a doua a lucrărilor de betonare a suprastructurii pasajului Fartec, aceasta fiind ultima placă de beton ce se toarnă pe calea de rulare. După turnarea acestui strat de beton, urmează hidroizolația și straturile de asfalt. Lucrările sunt realizate de  Asocierea SC RECON SA – SC PRINFO SRL, care a preluat proiectul, după ce primul constructor care trebuia să facă reparațiile capitale a renunțat. Valoarea proiectului (continuare a reparațiilor capitale) este 15,844 milioane de lei cu TVA.

Acum, însă, lucrurile intră, deși cu mare întârziere, pe făgaș.

„Cred că am intrat într-o etapă bună ca fază a lucrărilor, lucrurile mai grele și mai complicate au fost depășite. Lucrurile au avansat și începe să se întâmple ceea ce trebuie ca etapă a graficului de lucrări. Avem un grafic stabilit cu constructorul, evaluăm lucrările și stadiul lor raportat la acest grafic în fiecare zi. Am cerut constructorului să mărească echipele, să achiziționeze noi echipamente – respectiv prese, ce trebuie utilizate în partea inferioară a pasajului. Lucrarea este foarte complexă, pentru că fiecare deschidere, fiecare cofraj, fiecare armătură e o lucrare separată. Nimic nu seamănă cu altă componentă acolo și lucrările nu pot fi făcute în ateliere, ci trebuie făcute la fața locului, de către muncitori. Important este că suntem într-un parcurs bun, sper să îi țină tot așa pe muncitori și pe constructori”, a declarat primarul George Scripcaru.

Astăzi am început turnarea plăcii de suprabetonaere la continuizările (nota red. – placa de suprabetonare se toarnă pe segmente; la sfârșitul lunii mai s-au turnat primele segmente din placa de suprabetonare, iar acum se toarnă plăcile dintre cele turnate anterior de la pilele 1, 2 și 3). Urmează ca mâine (vineri – nota red.) să turnăm fundația de la pila 11, săptămâna următoare turnăm continuizările de la culee și pila 4, după care ne vom muta pe următorul tronson, de la deschiderea 5 la deschiderea 8. Odată cu finalizarea acestor lucrări, de săptămâna viitoare putem spune că prima parte a pasajului este gata în proporție de 95%. Mai avem să turnăm straturile de asfalt și straturile căii de rulare – bordură, parapete. Încercăm ca până la finalul anului acesta să putem da drumul la circulație”, a declarat ing. Mihai Filip, șef de șantier pasaj Fartec.

Pasajul a fost construit la începutul anilor ‘70 și în momentul începerii lucrărilor se afla într-o stare de degradare foarte accentuată. Lucrarea este una dificilă, pentru că multe dimensiuni ale componentelor sunt atipice și nu respectă standardul din proiectul inițial. Fiecare pilon și fiecare element are nevoie de foarte multă manoperă. La finalul lucrărilor, există trei obiective ce trebuie atinse: menținerea capacității portante, respectarea normativelor seismice actuale și prelungirea duratei de funcționare cu cel puțin 25 de ani.

Amplasamentul podului, care supratraversează prin 6 din cele 16 deschideri mai multe căi de circulație rutiere și feroviare care trebuie păstrate în funcțiune și protejate pe timpul execuției, face foarte dificilă execuția lucrărilor. Fiind o lucrare de reparații capitale, în faza de elaborare a proiectului tehnic s-a constatat necesitatea extinderii lucrărilor de reparaţii/consolidare și asupra altor elemente care nu au fost avute în vedere în faza anterioară, atât ca urmare a constatării stării tehnice a unor elemente în urma operaţiilor de demolare, cât și din considerente de calcul structural în baza breviarelor de calcul. Din aceste motive, detaliile de execuție, cât și tehnologiile avute în vedere inițal se modifică și se completează continuu în faza de execuție, au menționat reprezentanții Primăriei.

Potrivit acestora, în perioada mai-iunie au fost executate următoarele lucrări de reparații capitale:

Lucrări la infrastructură:

– săpătura la fundația pilei P6,

– armare, cofrare și turnare beton la fundația pilei P11,

– armare, cofrare și turnare beton continuizări P1, P2, P3,

– desfacere trotuar culeea C2,

– armare și cofrare riglă de la P1, P2, P3.

Lucrări la suprastructură:

– turnare beton placă suprabetonare deschiderile D1, D2, D3, D4,

– armare placă de suprabetonare la deschiderile D5, D6, D7, D8.

Șeful de șantier a explicat în ce constau lucrările care se execută acum la pasaj: „Suprabetonarea înseamnă legarea în secțiune transversală a suprastructurii, care este formată din șase grinzi în secțiune transversală, care sunt legate prin placa de suprabetonare. Pe grinda continuă, pe patru deschideri, avem aproximativ 20 de tone de armătură care leagă grinzile în secțiune transversală și longitudinală”.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button