Update BRAȘOV. Diferențe de până la 3,50 puncte după contestațiile de la Evaluarea Națională! Memoriu către minister
Diferențe enorme între notele inițiale și cele de după rezolvarea contestațiilor, pentru aproape toate lucrările la proba de limba germană (limbă maternă) de la Evaluarea Națională la Brașov.
Mai mulți părinți care au copiii absolvenți ai gimnaziului la Colegiul Național „Johannes Honterus” și Școala Nr. 12 din Brașov au trimis sesizări la Ministerul Educației și la Inspectoratul Școlar.
89% din notele acordate la contestații diferă de la peste un punct până la 3,50 puncte față de rezultatul de la prima evaluare. În județul Brașov, la proba scrisă de limba maternă, au fost depuse 34 de contestații, dintre care 28 pentru limba germană. Dintre acestea, 25 au obținut punctaje mai mari, adică peste 89%, potrivit unui memoriu trimis de un părinte către Ministerul Educației.
În același document se arată că din cele 25 de lucrări care au primit note mai mari, 14 au obținut punctaj suplimentar de peste 1 punct (56 %). Au fost 6 elevi care au obținut peste 2 puncte în plus față de prima notă acordată. Un elev a avut o notă cu 3,50 puncte mai mare: de la 4,60 la 8,10.
Părinții solicită recorectarea tuturor lucrărilor scrise la limba germană: „Am discutat cu mai mulți părinți ai căror copii au dat această probă scrisă. Ei au trimis informări către Inspectoratul Școlar pentru a cere recorectarea tuturor lucrărilor la Limba Germană. Înțeleg că vor trimite informări și la Ministerul Educației cât de curând. Este revoltător. Își bat joc de viitorul copiilor”, spune mama care a trimis memoriul sâmbătă la Ministerul Educației. În același document, părintele subliniază că efectele „care derivă din aceste erori afectează grav poziția în ierarhia de admitere la liceu și drepturile elevilor de a beneficia de o evaluare corectă, echidistantă și obiectivă a testelor susținute” .
„Diferențele mari de notare arată că nu există certitudinea aplicării baremelor de corectare, evaluarea profesorilor corectori fiind subiectivă și superficială”, mai punctează mama.
Ce spune conducerea Inspectoratului Școlar
Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Brașov anunță că a luat act de situația diferențelor înregistrate la notele obținute de absolvenți ai clasei a VIII-a la Evaluarea Națională, sesiunea iunie 2020, la disciplina Limba și literatura germană maternă, ca urmare a reevaluării lucrărilor în urma depunerii
contestațiilor, situație sesizată și de către o parte din părinții elevilor aflați în această situație.
Potrivit IȘJ, la Evaluarea Națională au participat, în județul Brașov, la proba de Limba și literatura germană, 225 de elevi care au studiat în clase cu predare în limba germană. 27 de rezultate au fost contestate, 24 au fost admise cu o notă mai mare decât cea de la evaluarea inițială, 14 dintre ele cu peste un punct. Cea mai mare diferență înregistrată a fost de 3,5 puncte la o lucrarea a cărei
notă inițială a fost de 4,6, după reevaluare fiind apreciată cu nota 8,1.
„În conformitate cu prevederile metodologice, evaluarea tuturor lucrărilor scrise s-a realizat în alt județ decât cel din care provin candidații. Lucrările ale căror rezultate au fost contestate au fost transportate, în vederea reevaluării, în alt județ decât cel în care s-a realizat evaluarea inițială, evident altul decât cel de proveniență al candidaților. În conformitate cu alineatul (3) și (4), art. 8 din Ordinul M.E.N. nr. 4916 din 26.08.2019: «În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare inițială. În situația în care se constată o diferență mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială șicea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestați. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare […]. Nota acordată de a treia comisie este nota
finală a comisiei de contestații. Nota obținută în etapa de soluționare a contestațiilor este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă»”.
În concluzie, cea de-a treia notă este și ultima, o nouă reevaluare nefiind posibilă.
„Inspectoratul Școlar Județean Brașov a transmis Comisiei Naționale de Evaluare Națională o informare privind situația sesizată și a luat, de asemenea, act de demersul întreprins de un grup de părinți ai elevilor aflați în această situație, demers materializat prin transmiterea unei petiții Ministrului Educației și Cercetării”, se mai arată în răspunsul IȘJ.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.