TAXA COVID-19, surpriza pentru clienţii unei terase
De la 1 iunie, românii au putut să revină pe terase, redeschiderea acestora fiind printre măsurile de relaxare a restricţiilor. Conform economica.net, la o terasă din Bucureşti, clienţii au avut parte şi de o surpriză neplăcută, pe bon apărând şi o „taxă Covid-19”.
„Am pus-o din cauza costurilor de distanțare socială ale restaurantului. Și pentru că toată lumea făcea așa.Și celelalte restaurante, și dentiștii”, a declarat pentru economica.net un reprezentant al terasei, care a menţionat că taxa a fost eliminată.
„Taxa aceasta nu are nici un suport legal. Poate fi considerată un cost comercial, ca toate celelalte, prețul unui serviciu. Bineînțeles, atâta timp cât este comunicat clientului din capul locului și nu este aruncat la final, fără știința lui, pentru că atunci poate intra în aria Protecția Consumatorilor”, au declarat surse din Fisc pentru economica.net.
La B1TV, Paul Anghel, director ANPC, a comentat aseară: „În mediul virtual, a apărut o postare prin care un anumit bon, și trebuie să precizăm faptul că nu era un bon fiscal, ci era un bon de comandă, avea precizată această taxă COVID-19 de 5 lei. Am încercat să verificăm și noi dacă informația este reală. La data și ora la care noi vorbim nu există o dovadă că acel magazin, care se află cumva pe Pasajul Victoriei din București, ar percepe și încasa asemenea taxe. Din perspectiva informării consumatorului, dacă anterior așezării lui la masă și anterior comenzii pe care a dat-o, și respectivul ospătar a primit-o, a informat asupra unei taxe, deși denumirea de taxă n-are cum să existe, nefiind guvernamentală, în acest moment există o anchetă în derulare. Am avut o discuție inclusiv cu comisarul șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului București-Ilfov. Vom demara o anchetă pentru a verifica exact ce cost i-a fost impus consumatorului. În ceea ce privește o eventuală sesizare a unui consumator, până la data aceasta nu am primit o sesizare sau o reclamație din partea unui consumator, fiind nemulțumit de faptul că i-a fost percepută și încasată această taxă. În ceea ce privește creșterea prețurilor la servicii, atât în perioada stării de urgență, cât și acum în perioada stării de alertă, lucrăm cu colegii de la Consiliul Concurenței vizavi de anumite creșteri nejustificate ale prețurilor și verificăm în mod atent piața bunurilor și serviciilor în echipe mixte. Din perspectiva aceasta, aș vrea să liniștim cumva consumatorii și să spunem că prețurile au fost atent monitorizate, și creșterile de prețuri au avut anumite variabile, inclusiv legate de imposibilitatea importurilor și existența unor stocuri din ce în ce mai mici pe piața românească. Odată cu relaxarea, sper ca importurile să crească, iar atunci să avem posibilitatea ca prețurile să își revină la o matcă normală”.
FOTO: economica.net
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.