Politic

Primăria BRAȘOV mai cumpără 20 de autobuze electrice de la SOR Cehia, pe lângă cele 32 aflate în producție

 

Primarul Brașovului, George Scripcaru, a semnat raportul procedurii prin care firma SOR Libchavy s.r.o., din Cehia, a fost declarată câștigătoarea contractului pentru livrarea altor 20 de autobuze electrice (10 autobuze de 8 m și 10 autobuze de 12 m).

Aceeași firmă a câștigat anul trecut licitația pentru achiziția a 32 de autobuze electrice, a căror livrare va începe săptămâna viitoare, conform Primăriei Brașov.

Valoarea contractului pentru furnizarea celor 20 de autobuze este de 48.058.500 de lei + TVA, fondurile eligibile fiind asigurate în proporție de 80% de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).

Proiectul de achiziția a celor 52 de autobuze electrice se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipalității fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.

Date tehnice

Autobuze electrice
– lungime – 10 autobuze x 12 metri și 10 autobuze x 8 metri;
– tip solo (nearticulate);
– cu planșeu jos (podea coborâtă);
– facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– autobuzele vor avea o capacitate de transport de minim:
a. Pentru autobuzele de 8m: 50 persoane din care cel puțin 16 pe scaune.
b. Pentru autobuzele de 12m: 85 persoane din care cel puțin 27 pe scaune.
– durata de funcționare de minim 15 ani;
– durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
– durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
– autonomie de minim 200 km;
– bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (5-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore) fără să își piardă calitățile funcționale. Numărul minim de cicluri încărcare/descărcare: 2000.
Sistemul avansat de asistență a șoferului (Advance driver assistance systems – ADAS)

Autobuzele electrice vor fi dotate cu un sistem de asistență a șoferului care va detecta situațiile cu risc ridicat de accident și va alerta șoferul în timp util în vederea reducerii numărului de accidente și a consecințelor acestora, conform reprezentanților Primăriei Brașov.
Detectarea riscului de accident va fi realizată prin montarea a minim 3 camere video/senzori la exteriorul autobuzului.

Funcționalitățile sistemului de asistență a șoferului:

a) Sistem de evitare a coliziunii frontale: monitorizează zona frontală a vehiculului și detectează situațiile periculoase, alertând vizual și sonor șoferul asupra riscului de coliziune cu un alt vehicul, biciclist sau pieton (pentru viteze de 50 km/h alerta va fi emisă cu minim 2 secunde înainte de producerea coliziunii). Detectarea se va face cu camera video (sau senzorul) amplasată în partea frontală a autobuzului (parbriz).
b) Sistem de detectare a vehiculelor, bicicliștilor și pietonilor în părțile laterale stânga și dreapta (de detectare a unghiului mort). Detectarea se va face cu camere video (sau senzorii) amplasate în părțile laterale ale autobuzului.
c) Afișarea alertelor la bord – afișarea alertelor va permite identificarea intuitivă și rapidă de către șofer a pericolului semnalat.
d) Colectarea informațiilor privind alertele identificate – transmiterea datelor se va face prin intermediul CGMT. Sistemul va fi furnizat împreună cu o aplicație software care va permite accesarea datelor (rapoarte) și vizualizarea acestora pe harta electronică a orașului.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button