Expres

PAGUBĂ MARE pentru BRAȘOVENII din Craiter, din cauza unei defecțiuni în reţeaua electrică. Poziția companiei

 

Brașovenii de pe strada Fanionului din cartierul Craiter au rămas fără multe electrocasnice, după ce la finalul săptămânii trecute au avut probleme cu furnizarea energiei electrice.

Pagubele sunt însemnate, unul dintre cei afectați declarând pentru www.mytex.ro: „S-au stricat centrala, cuptorul, laptopul, televizorul. Paguba este foarte mare. Sunt mai mulți care au astfel de probleme. Nu știu exact ce s-a întâmplat, cred că a venit tensiune mult mai mare decât este normal”.

Oamenii ar putea fi însă despăgubiți, după cum a anunțat Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Sud pentru www.mytex.ro.

„O parte a cartierului Craiter din Brașov a fost afectată de întreruperi în alimentarea cu energie electrică, în data de 08.04.2020, când o defecţiune în reţeaua electrică subterană de distribuţie de medie tensiune, a deteminat un regim tranzitoriu a cărui efect s-a manifestat prin apariția de supratensiuni și în rețeaua de joasă tensiune, aferentă străzii Fanionului.

Facem precizarea că operatorul de distribuţie este îndreptăţit şi obligat să execute cu prioritate manevrele de lichidare a avariilor, de realimentare a consumatorilor și de revenire la schema normală de funcţionare a reţelei electrice.

Factorii declanşatori ai acestor evenimente au fost independenţi de voinţa noastră şi nu au avut la bază neglijenţe sau disfuncţionalităţi ale echipamentelor electrice; dimpotrivă, declanşările liniilor electrice au fost comandate de instalaţii de protecţie ce sesizează apariţia unor regimuri anormale de funcţionare şi izolează rapid (generând scurte întreruperi) porţiunea defectă în scopul limitării extinderii, al preîntâmpinării distrugerii instalaţiilor (inclusiv ale consumatorilor) şi restabilirii regimului normal de funcţionare. Protecţiile de acest tip sunt singurele modalităţi (în limitele tehnologiilor dezvoltate până în prezent) prin care operatorul de distribuţie poate controla efectele unor asemenea anomalii, cauzele lor neputând fi însă prevăzute şi controlate.

Dat fiind caracterul intempestiv al acestor avarii și al manevrelor care le succed, neputând fi anunţați în timp real consumatorilor, au fost definite și reglementate în legislația specifică.

Precizăm faptul că societatea noastrӑ este preocupată permanent de siguranța și continuitatea în alimentarea cu energie electrică a consumatorilor, având lucrări de înlocuire echipamente electroenergetice și tronsoane ale rețelei publice de distribuție a energiei electrice, în cadrul celui mai amplu și ambitios program de investitii derulat în ultimii 20 de ani, în zona Astra, Calea Bucuresti, B-dul Victoriei, inclusiv lucrări de modernizare a Stației Zizin, ce se vor finaliza la finele primul semestru din acest an.

Trebuie menționat faptul că Operatorul de Rețea va despăgubi clienții casnici prin intermediul furnizorului său, sau după caz direct cliențiilor casnici, ori de câte ori sunt îndeplinite condițiile de acordare a despăgubirilor, dacă în urma investigației efectuate de către Operatorul de Rețea se constată existența prejudiciului și culpa Operatorului de Rețea.

Termenul de depunere a cererii de despăgubire la furnizor/ Operatorului de Rețea, de către clienții casnici, este de 10 zile lucrătoare de la producerea evenimentului care a cauzat deteriorarea receptoarelor electrocasnice. În situația în care, din motive obiective, clienții casnici nu pot transmite cererea în termenul de maximum 10 zile lucrătoare de la data apariției supratensiunii accidentale, acesta transmite furnizorului/Operatorului de Rețea cererea pentru acordarea despăgubirilor, însoțită de documentele justificative privind depășirea termenului, la data luării la cunoștință a deteriorării receptoarelor electrocasnice.

Dacă este posibilă repararea receptoarelor electrocasnice deteriorate, valoarea despăgubirilor este egală cu valoarea reparației. Dacă reparația nu este posibilă, clientul casnic este îndreptățit să primească despăgubiri calculate conform prevederilor Procedurii aprobate prin Ordinul ANRE nr. 177/16.12.2015.

În cazul în care între clienții casnici, Operatorului de Rețea și furnizor există divergențe privind rezultatul investigației referitoare la culpa Operatorului de Rețea și/sau valoarea despăgubirilor, părțile implicate se pot adresa instanțelor judecătorești pentru soluționare”, au precizat reprezentanții SDEE Transilvania Sud.

FOTO: Arhivă.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button