BRAŞOV. Cehii de la SOR, singurii interesaţi să vândă Municipalităţii alte 20 de autobuze electrice
O singură firmă, SOR Libchavy – din Cehia, a depus ofertă la licitaţia organizată de Primăria Braşov, pentru achiziţia a 20 de autobuze electrice (10 în lungime de 8 metri, iar 10 de 12 metri). Data limită pentru depunerea ofertelor a fost vineri, 14 februarie.
Valoarea estimată a achiziției este de 49.215.966,39 lei + TVA, fondurile eligibile fiind asigurate în proporție de 80% de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). SOR are semnat şi contractul pentru furnizarea altor 32 de autobuze electrice, care vor fi livrate începând cu luna aprilie a acestui an.
„Deși au fost companii care s-au arătat interesate de acest contract, la final, o singură companie a depus ofertă. Este vorba de SOR, cu care avem în derulare contractul de achiziție pentru celelalte 32 de autobuze electrice, achiziționate tot cu finanțare de la AFM. I-am rugat pe colegii din comisia de licitație să înceapă cât mai repede analiza documentației, astfel încât, dacă totul este în regulă, să putem semna contractul, iar SOR să aibă continuitate în producerea și livrarea autobuzelor către operatorul de transport”, a precizat primarul George Scripcaru.
„După ce aceste 133 autobuze și troleibuze, achiziționate pe mai multe axe de finanțare, vor circula în Brașov, sper ca tot mai mulți brașoveni să facă trecerea de la mașina personală la transportul în comun, mai ales că acesta va fi mai ieftin decât mașina personală, va fi mai rapid, cu ajutorul benzilor dedicate, va asigura confortul necesar și, nu în ultimul rând, este un transport ecologic”, a adăugat edilul.
Proiectul de achiziția a celor 52 de autobuze electrice se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipalității fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.
Autobuzele electrice vor fi dotate cu un sistem de asistență a șoferului care va detecta situațiile cu risc ridicat de accident și va alerta șoferul în timp util în vederea reducerii numărului de accidente și a consecințelor acestora, potrivit reprezentanţilor Primăriei Braşov. Detectarea riscului de accident va fi realizată prin montarea a minim 3 camere video/senzori la exteriorul autobuzului.
Autobuzele vor avea: Sistem de evitare a coliziunii frontale, sistem de detectare a vehiculelor, bicicliștilor și pietonilor în părțile laterale stânga și dreapta (de detectare a unghiului mort), afișare a alertelor la bord (afișarea alertelor va permite identificarea intuitivă și rapidă de către șofer a pericolului semnalat), posibilitatea de colectare a informațiilor privind alertele identificate. Sistemul va fi furnizat împreună cu o aplicație software care va permite accesarea datelor (rapoarte) și vizualizarea acestora pe harta electronică a orașului.
Ofertantul va include în ofertă o descriere detaliată a componentelor ADAS și a modului de funcționare.
Datele tehnice ale celor 20 de autobuze:
– lungime – 10 autobuze x 12 metri și 10 autobuze x 8 metri;
– tip solo (nearticulate);
– cu planșeu jos (podea coborâtă);
– facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– autobuzele vor avea o capacitate de transport de minim:
a. Pentru autobuzele de 8m: 50 persoane din care cel puțin 16 pe scaune.
b. Pentru autobuzele de 12m: 85 persoane din care cel puțin 27 pe scaune.
– durata de funcționare de minim 15 ani;
– durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
– durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
– autonomie de minim 200 km;
– bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (5-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore) fără să își piardă calitățile funcționale. Numărul minim de cicluri încărcare/descărcare: 2000.
Sistemul avansat de asistență a șoferului (Advance driver assistance systems – ADAS).
Autobuzele electrice vor fi dotate cu un sistem de asistență a șoferului care va detecta situațiile cu risc ridicat de accident și va alerta șoferul în timp util în vederea reducerii numărului de accidente și a consecințelor acestora, potrivit reprezentanţilor Primăriei Braşov. Detectarea riscului de accident va fi realizată prin montarea a minim 3 camere video/senzori la exteriorul autobuzului.
Autobuzele vor avea: Sistem de evitare a coliziunii frontale, sistem de detectare a vehiculelor, bicicliștilor și pietonilor în părțile laterale stânga și dreapta (de detectare a unghiului mort), afișare a alertelor la bord (afișarea alertelor va permite identificarea intuitivă și rapidă de către șofer a pericolului semnalat), posibilitatea de colectare a informațiilor privind alertele identificate. Sistemul va fi furnizat împreună cu o aplicație software care va permite accesarea datelor (rapoarte) și vizualizarea acestora pe harta electronică a orașului.
Ofertantul va include în ofertă o descriere detaliată a componentelor ADAS și a modului de funcționare.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.