Politic
BRAȘOV. Legea transportului metropolitan, analizată în plenul Senatului
Senatorul USR de Brașov Allen Coliban a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, că, în zilele următoare, va susţine din nou, la votul în plen privind OUG 51/2019, găsirea unor soluţii pentru ca nu doar la Braşov, ci şi în alte municipii, să poată să existe transport metropolitan. El a menţionat că amendamentele depuse în acest sens au fost respinse în comisia senatorială de resort.
„Am susţinut amendamente care să ajute transportul metropolitan din Braşov, dar din păcate, acestea, în dezbaterea comisiei, nu au trecut. S-au prelungit (prin OUG 51-n.r.) licenţele actualilor operatori – şi în cel puţin în cazul judeţului Braşov ştim cum arată mijloacele de transport şi care sunt condiţiile şi cred că ne dorim o îmbunătăţire a acestora. În momentul în care am vorbit de transportul metropolitan, mi s-a spus de către reprezentanţii Ministerului Transporturilor că există nişte erori făcute de administraţia locală din Braşov, că atribuirile de contracte nu sunt făcute în condiţiile legii, sunt făcute în condiţiile unei legi abrogate”, a afirmat Coliban.
El a arătat că amendamentele au fost respinse cu votul reprezentanţilor majorităţii parlamentare, singurii care au susţinut transportul metropolitan fiind reprezentanţii UDMR.
„Luni, această lege va ajunge în plenul Senatului şi vreau să susţin necesitatea găsirii unor soluţii astfel încât să putem avea transport metropolitan, dar nu numai la Braşov, ci, aşa cum vedem în occident, oriunde în România. Sper să convingem, să transmitem acest semnal, că avem nevoie de transport metropolitan şi de legi care să-l permită”, a afirmat senatorul USR.
Fiindu-i solicitat un punct de vedere pe această temă, senatorul PSD Marius Dunca, membru în comisia de Transporturi, a precizat că, în cazul în care transportul în zona metropolitană se va face cu societatea de profil aparţinând municipalităţii, „va fi omorâtă zona de business”.
„Noi, în comisie, ascultăm păreri pro şi contra şi respectăm Regulamentele Comisiei Europene. Cred că despre această chestiune, care ţine de partea de contracte, ar trebui să întrebaţi Primăria. Dar noi trebuie să vedem lucrurile macro. Putem să facem doar cu societatea comercială pe care o deţine Primăria şi atunci omorâm tot ce înseamnă zona de business şi nu mai lăsăm pe nimeni să intre în zona metropolitană. Sau putem să impunem în caietul de sarcini condiţii mai bune pe care să le îndeplinească transportatorii privaţi. Dar nu putem să închidem uşa, să spunem «facem noi, statul», pentru că atingem legea Consiliului Concurenţei. Autobuzele, angajaţii, totul este plătit din banii contribuabililor. Putem să folosim aceşti bani, poate, în alt scop şi să lăsăm mediul privat, care va plăti taxe şi impozite. Dar şi mediul de afaceri trebuie să înţeleagă că trebuie să ofere standarde de calitate. Nu putem să mergem cu autobuze care să ne pună viaţa în pericol, să mergem fără aer condiţionat pe timp de vară”, a afirmat senatorul PSD.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.