BRAȘOV. Soluții pentru închiderea gropilor de gunoi neconforme din județ
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat, luni, trei dosare de finanţare depuse de unităţile administrativ teritoriale de pe raza județului Brașov, pentru închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme, în aplicarea prevederilor deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, potrivit unui comunicat transmis de AFM.
Potrivit sursei citate, proiectele aprobate în cadrul şedinţei de luni, sunt următoarele: oraşul Râşnov (sumă aprobată: 4.974.043,35 lei), municipiul Săcele (sumă aprobată: 8.924.931,73 lei) și municipiul Făgăraş (sumă aprobată: 7.997.129,10 lei).
Sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare este în desfăşurare până la data de 30 august 2019, iar proiectele eligibile sunt cele din Lista depozitelor de deşeuri municipale care trebuie închise, conform deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, furnizată de către Ministerul Mediului şi publicată pe site-ul AFM.
Într-o conferință de presă organizată astăzi de vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Imelda Toaso, ni s-a comunicat că, la nivelul administrației județene a fost încheiat contractul „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor din Județul Brașov – Servicii de consultanță și asistență tehnică pentru elaborarea și implementarea proiectului” cu Asocierea SC EPMC Consulting SRL – SC Fintech Advisers SRL din Cluj-Napoca, cea care a fost desemnată câștigătoare în urma procedurii de achiziție desfășurate în perioada 14 noiembrie 2017 – 20 august 2018. Valoarea contractului este de 3.449.165,40 lei (exclusiv TVA).
Acest contract a fost încheiat cu întârziere din cauza faptului că rezultatul procedurii de achiziție a fost contestat în instanță de către ofertantul clasat pe locul doi. Sentința definitivă, privind respingerea contestației, a fost comunicată de Curtea de Apel Brașov în 19 iunie 2019. În timpul judecării recursului, contestatarul a solicitat Înaltei Curți de Casație și Justiție suspendarea și strămutarea dosarului. Cererea de suspendare a fost respinsă, urmând ca asupra cererii de strămutare instanța supremă să se pronunțe în 6 noiembrie 2019.
„Deoarece amânarea semnării contractului până în luna noiembrie, când este stabilit primul termen la Înalta Curte de Casație și Justiție, ar influența în mod semnificativ riscul ca proiectul «Sistem de Management Integrat al Deșeurilor din Județul Brașov» să nu poată fi implementat cu fonduri din POIM aferente exercițiului financiar 2014-2020, s-a luat decizia încheierii contractului cu ofertantul declarat câștigător în urma procedurii de achiziție. Având în vedere și necesitatea asigurării conformării și atingerii țintelor stabilite de Uniunea Europeană în domeniul deșeurilor, considerăm că este în interesul Autorității Contractante, respectiv în interesul public să înceapă cât mai repede activitățile de pregătire a Proiectului, astfel încât acesta să poată fi aprobat pentru finanțare și să fie implementat în perioada de programare 2014-2020. S-a ținut cont inclusiv de documentele existente și aprobate până în prezent de instituțiile europene privind indicatorii finanțați prin programarea 2021-2027, conform cărora pentru viitoarea etapă de programare, acești indicatori (în forma existentă la ora actuală) prevăd susținerea financiară pentru sectorul deșeuri doar a infrastructurii necesare reciclării/reutilizării, nu și tratării, respectiv depozitării deșeurilor, cum este cazul nostru”, a declarat vicepreședintele CJ Tóásó Imelda, care a definitivat termenii contractuali cu reprezentantul legal al Asocierii SC EPMC Consulting SRL – SC Fintech Advisers SRL.
Durata contractului este de 72 luni, urmând a se finaliza după delegarea gestiunii serviciilor către operatorii finali.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.