Expres

Chinezii și turcii, în negocieri cu Guvernul pentru construcția autostrăzii Ploiești-BRAȘOV

 

Asocierea formată din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) şi Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia) ar putea începe anul viitor construcția autostrăzii Ploiești-Brașov, a anunțat marți oficial, la Guvern, Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză (CNSP). Instituția a fost însărcinată de Guvern să negocieze cu asocierea menționată realizarea în parteneriat public-privat a șoselei de mare viteză, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro. Statul român este pregătit să le plătească chinezilor și turcilor un bonus de 100 de milioane euro, dacă reușesc să termine autostrada mai devreme de cei 4 ani estimați, a mai anunțat Ghizdeanu. Până la deschiderea șantierului și începerea lucrărilor, CNSP trebuie să semneze contractul cu asocierea China Communications Construction Company și Makyol Insaat Sanayi Turizm. Deocamdată, însă, abia a avut loc o întâlnire pregătitoare la Palatul Victoria la care a participat și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Acesta a avut marți ocazia să-i cunoască pe chinezii și turcii despre care acum o lună declara că știe doar din auzite că sunt singurii rămași în cursă pentru realizarea autostrăzii peste Valea Prahovei.

1,4 miliarde euro este valoarea investiţiei din care partenerul public până la 25% şi până la 75% sau puţin mai mult asocierea căreia i s-a atribuit şi care a fost astăzi prezentă. Durata întregului proiect este de 24 de ani din care, în principiu, este un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, astfel încât să poată fi returnată valoarea pe care a investit-o partenerul privat. Proiectul este conceput în baza traficului şi studiului de trafic efectuate acum câţiva ani şi are de asemenea în el o profitabilitate de aproape 10%, ceea ce a asigurat interesul investitorilor străini. Au fost mai mulţi am rămas la această asociere cu firma chineză, cea mai importantă din lume. O altă dată importantă este că se prevede o bonificaţie în cazul în care proiectul este terminat mai devreme, respectiv în loc de patru ani, trei ani sau doi ani, o să vedem cât de repede, dar, de asemenea şi o penalitate dacă întârzie, de circa 100 de milioane de euro pe an”, a declarat Ion Ghizdeanu, președintele CNSP, citat de Agerpres.

În plus, președintele CNSP este de părere că dacă se va începe de pe acum proiectarea, aceasta ar putea fi gata anul viitor și atunci ar putea demarea construcția efectivă a șoselei de mare viteză. Asta dacă negocierile, care se desfășoară în acest moment, se vor încheia cu semnarea contractului și nu cu un nou eșec. Sstatul se află la a patra încercare de realizare prin PPP a autostrăzii peste Valea Prahovei.

„Înțelegem că este un proiect foarte important pentru România. Am călătorit de mai multe ori spre Brașov și înțelegem că este nevoie de această autostradă. Suntem una dintre cele mai mari companii din lume, suntem prezenți în circa 150 de țări din întreaga lume. Suntem prezenți atât în Asia, Africa, America de Sud și în Europa. În Europa am avut lucrări în Serbia, Muntenegru, Croația, Bulgaria și acum România”, a declarat Wang Jingchun, președinte executiv CCCC International.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button