BRAŞOV. Ameninţările ministrului Transporturilor Răzvan Cuc la adresa Constructorului de pe DN73. Galerie FOTO
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, însoţit de directorul Companiei Naţionale de Administrar a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, a făcut ieri o vizită de lucru pe șantierul de pe DN73, în județul Brașov. Ceea ce a găsit nu l-a surprins pe ministru, doar s-a mai întâmplat şi prin alte părţi din ţară, dar nici nu l-a bucurat, în sensul că şantierul era organizat, dar nu se lucra.
Nici măcar un utilaj nu era în funcţiune, nu mai vorbim de muncitori aflaţi la treabă. Ca urmare, ministrul Cuc a trecut la ameninţări la adresa constructorului care a câştigat licitaţia pentru acest proiect, dar nu lucrează în ritmul aşteptat şi de altfel asumat la semnarea contractului.
„Joi, vă prezentaţi la minister, dar nu cu grafice, ci să vă spună domnul Neaga ce aveţi de făcut! Dacă în trei săptămâni nu aveţi utilaje la lucru, CNAIR reziliază contractul şi, după aceea, primiţi şi acel certificat negativ constatator şi nu mai participaţi la nici o licitaţie. Asta ca să ştiţi unde stăm! Este Săptămâna Mare, nu facem rău acum, dar şi voi, prin activitatea voastră faceţi rău românilor, turismului, faceţi rău populaţiei“, i-a avertizat Cuc pe reprezentanţii firmei de construcţii.
Răzvan Cuc a declarat că acest constructor, o firmă străină, are un progres fizic al lucrărilor, pe întregul contract, de la Piteşti la Braşov, de 42% şi plăţi de 45%, în „avans”, deci nu se poate invoca lipsa de bani. El a subliniat că proiectul se realizează pe fonduri europene, astfel că nu se pune problema să nu fie bani de la buget.
„Acolo unde voi vedea că e un constructor neserios, reziliem contractul şi, dacă am fi avut acea ordonanţă la care tot lucrăm, am fi putut semna imediat şi un contract nou. Dar, din păcate, unii nu înţeleg lucrul acesta. Deci, concluzia este următoarea: trei săptămâni, dacă nu, îşi iau laptop-utile şi mapele cu care au venit în România şi se duc la ei, de unde au venit şi, trei ani de zile, nu au ce să caute în România la nici o licitaţie”, a mai spus Cuc.
Oficialul a subliniat că în cazul în care constructorul nu se mobilizează şi se reziliază contractul, tronsonul Braşov-Bran ar putea fi realizat în regie proprie, de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov.
„Nu mai aştept grafice şi promisiuni de la constructor. Ori văd mobilizare în şantier – pentru că eu cred că o firmă care vine în România nu este o firmă de apartament, care nu are nici un angajat, sunt firme cu un palmares bogat, sunt firme care au bani. Deci nu vii în România ca să-ţi dea statul bani să faci lucrarea. Lucrezi şi, pe măsură ce înaintezi, îţi depui actele la decontat şi îţi iei banii. Eu văd că băieţii ăştia, nu ştiu, vor să se căpătuiască la noi, caută tot felul de motive. Atunci îi trimitem acasă şi venim noi, ori cu o firmă şi ne apucăm în regie proprie, cu cât poate CNAIR-ul pe secţiunea aceasta între Bran şi Braşov, pentru că poate să lucreze DRDP Braşov pe acest tronson şi restul scoatem la licitaţie”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Doleanţele primarilor
Înante de ieşirea pe teren, ministrul Cuc a avut mai întâi o întâlnire cu primarii localităților de pe traseul drumului național, care i-au solicitat măsuri urgente.
„Brașovul are un potențial imens de dezvoltare. În ultimii ani, aici au fost create peste 15.000 de locuri de muncă, fabricile și-au mărit schema de personal, și-au diversificat producția. Totuși, există aceste două probleme de infrastructură. Una este a DN 73, aflat în reparații de câțiva ani (din 2014 – n.r.), iar aici s-au montat semafoare care încetinesc traficul, dar nu pare să se întâmple nimic. O altă problemă este a aglomerației de pe DN1, care nu ar exista, dacă am avea autostradă. Sunt convins că parteneriatul public privat este, acum, cea mai bună soluție pentru construcția autostrăzii”, i-a spus ministrului, președintele PSD Braşov, Marius Dunca.
„Am fost pe teren și am vorbit cu constructorul, care stă degeaba. I-am transmis mesajul că așteptăm, săptămâna viitoare, la sediul companiei, managementul concernului. Nu managementul din România, cel din străinătate. Unele firme vin în România cu niște laptopuri și mape, iar apoi subcontractează lucrarea unor societăți românești. Nu se mai poate ca românii să nu mai fie respectați. Văd că sunt constructori care lucrează mai repede decât alții. Dacă în trei săptămâni nu vom vedea lucrarea în grafic, reziliem contractul. Cu plățile, noi suntem la zi, ei trebuie să înregistreze un progres”, a subliniat Cuc.
DN 73 (care face legătura între localităţile Braşov – Râşnov – Bran – Fundata – Câmpulung – Piteşti), pe o lungime de 103,25 km, pe teritoriul județelor Braşov (aproximativ 40 de km) şi Argeş, face obiectul unui program amplu de modernizare printr-un contract desfășurat de CNAIR din fonduri europene. În acest scop, drumul a fost predat încă din data de 15 martie 2017 concernului format din asocierea a patru firme (AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR DEVELOPMENT SRL – TRACTEBEL ENGINEERING SA) care se ocupă de lucrările de modernizare. Lucrările vizează în principal lărgirea drumului la minimum opt metri (din care şapte metri partea carosabilă), ranforsarea lui pentru un trafic de 11,5 tone, reconstrucţia completă a şase poduri şi reabilitarea altor 20, dar şi lărgirea unor curbe, refacerea podețelor, construirea de șanțuri, de evacuarea apei pluviale şi întărirea prin ziduri de sprijin.
În ceea ce privește DN1, soluția propusă de Cuc este construcția de autostradă, negocierile cu concernul chinezo-turc fiind demarate după Sărbătorile Pascale.
La finalul programului său în județ, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a avut o întâlnire cu transportatorii din Brașov.
Urmăriţi toată conferinţa pe facebook Mytex:
https://www.facebook.com/StiriOnlineBrasov/videos/459702648103179/
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.