Ficțiunea în locul realității
E o vorbă: pe cine vrea Dumnezeu să piardă, aceluia mai întâi îi ia mințile. Asta, însă, nu explică pe deplin acțiunile de precampanie ale PSD, în perspectiva alegerilor europarlamentare. De la acel slogan banal, lipsit de orice urmă de imaginație – „România merită mai mult” – care se pretează la continuări ce nu sunt deloc favorabile acestui partid (după cum s-a și văzut) până la acea aplicație pentru telefon cu „mărețele realizări”, totul pare rodul unei gândiri ce mizează pe primitivism, pe ignoranță, pe credința falsă că Partidul poate impune societății ficțiunea în locul realității.
Cât de dus cu sorcova poți să fii sau cât de mult poți să desconsideri electoratul pentru a prezenta o imagine cu gara din Kiev, Ucraina, și a pretinde că e gara din Târgu Mureș? Gară, care, chipurile „se aliniază acum la standardele europene”, grație unui „proiect finalizat la începutul anului 2017, realizat cu peste 10 milioane de euro din bani europeni”… Păi, chiar așa dacă ar fi, meritul n-ar aparține PSDragnea, care s-a instalat la guvernare tocmai atunci, la începutul anului 2017, adică la terminarea proiectului. Cât de stupid poți fi să postezi o poză cu medici într-un spital din Africa de Sud, cumpărată cu câțiva dolari de pe internet (fapt lesne verificabil) și să afirmi că acela e un spital ultimul răcnet din România, iar medicii respectivi sunt români care sar în sus de fericire că PSDragnea le-a majorat salariile? Sau să te lauzi cu suprafețele irigate pe câmpiile mioritice, iar drept dovadă să publici o fotografie din… Canada? Ori să cumperi de pe net o poză cu doi pensionari fericiți, din nordul Europei, și să-i prezinți drept români, când minciuna e vizibilă de la întâia privire?
Prostia e și mai mare, având în vedere că postările acestea gogonate nu sunt adresate nucleului dur al PSD, acela din mediul rural din sudul și estul țării, ci – așa cum a poruncit Stăpânul Dragnea – votanților din mediul urban, care utilizează rețelele de socializare, dar care se și pot informa rapid cum stau lucrurile de fapt. Și cum reacționează un om care știe că este mințit pe față, la modul grosolan, față de cel care îl minte?
Nu știu ce-au gândit mari strategi și tacticieni de campaniei ai PSD, în frunte, desigur, cu Marele Cârmaci, atunci când au elaborat modul acesta de a-și face propagandă, bazat pe o aserțiune care jignește inteligența medie: „Realitatea nu e aia care este, e aia pe care v-o spunem noi”. Votanții credincioși partidului oricum nu trebuie convinși. În schimb, cu asemenea mistificări Dragnea și compania nu fac decât să-și antagonizeze și mai tare importantul segment de populație care nu votează PSD. Și, mai rău pentru Partid, să-i determine pe mulți alegători din mediul urban care au absentat de la vot la ultimele confruntări electorale, să vină la urne de data asta, revoltați că sunt luați de proști. Și cu cât prezența la vor crește, cu atât scade procentajul PSD.
P.S. Gogomănia asta vine la doar câteva zile după ce Facebook a eliminat vreo 30 de pagini, grupuri și conturi din România, din cauză că acestea erau parte a unei rețele care clona pagini și posta fake-news sau conținut de glorificare a PSD… Patetic.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.