Autostrada Ploieşti – BRAȘOV. Doar o asociere chinezo-turcă a depus oferta finală
Asocierea chinezo – turcă CCCC – Makyol este singura dintre cei cinci investitori care a mai depus ofertă în noua etapă a licitaţiei pentru realizarea prin parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploieşti – Braşov, au spus, pentru Economica.net, surse apropiate Guvernului. Potrivit Cotidianul.ro, ar putea fi, totuși, o alianță chinezo-turco-franceză la Autostrada Ploiești-Brașov. „Doar CCCC-Makyol, în calitate de consorțiu chinez-turc, a prezentat o ofertă pentru etapa de ofertă inițială a contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti- Braşov. Ambele companii au experiență uriașă în ceea ce privește parteneriatul public-privat și concesiunea. Compania franceză EGIS este, de asemenea, de așteptat să facă parte din Compania de Proiect, sub rezerva aprobării de către Client. Aceasta aduce un beneficiu pentru succesul consorțiului, știind că EGIS are o experiență solidă în ceea ce privește proiectele în contextul PPP, în special în ceea ce privește operarea pe termen lung a proiectelor de autostrăzi (3.200 km de autostrăzi operate și 62 km de tuneluri operate). Aceasta va consolida competența consorțiului, cu abilități solide de finanțare, construcție și operare pentru proiectul Ploiești Brașov. În cazul în care clientul aprobă EGIS în cursul negocierilor, partenerul privat al companiei proiectului se va dovedi a fi o alianță chinezo-turco-franceză”, a declarat o sursă pentru Cotidianul.
Asocierea CCCC – Makyol a depus singura ofertă până la expirarea termenului limită de luni, 25 martie, în cadrul celei de-a doua etape a procedurii de PPP, lansată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP).
Iniţial, cinci investitori au depus oferte pentru contractul de parteneriat public-privat pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti – Braşov.
Cele cinci oferte proveneau de la:
1. Sinohydro Corporation Limited – Power China Roadbridge Group Co Ltd (China)
2. ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S – Ssb Sauerwein & Shaefer Bau Ag (Turcia – Elveţia)
3. Asocierea Strabag-Ic Ictas (Lider de asociere STRABAG) (Austria – Turcia)
4. Asocierea China Communications Construction Company LTD(CCCC) – Makyol (China – Turcia)
5. Asocierea Acciona Concesiones S.L- Fcc Construccion S.A.- (Spania)
Între timp, din cursă a fost eliminată Asocierea Acciona Concesiones S.L- Fcc Construccion S.A, ae a făut ontestație, dar i-a fost respinsă, iar ceilalți nu au mai depus oferte pentru următoarea etapă.
Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov este primul proiect prin Parteneriat Public Privat (PPP) lansat de către Guvernul Viorica Dăncilă. Pe 19 octombrie 2018, a fost publicat în noul Sistem Electronic de Achiziţii Publice anunţul privind PPP pentru realizarea obiectivului Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov.
Valoarea estimată pentru acest contract este de 1,36 miliarde euro. Contractul prevede, de asemenea, plăţi anuale din fonduri publice care să asigure recuperarea investiţiei de către partenerul privat. Autostrada Ploieşti-Braşov prevede o durată de proiectare, execuţie şi operare de 24 de ani. În cadrul proiectului este inclusă şi operarea tronsonului de Autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire.
Şoferii care vor merge de la Bucureşti la Braşov pe autostradă vor achita o taxă de 6,3 euro/100 km.
Citiți și:
Autostrada Ploieşti – BRAȘOV: A fost respinsă contestaţia spaniolilor eliminaţi din cursă
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.