BRAȘOV. „Este nevoie de sânge chiar și atunci când nu ni se spune la televizor”
Printr-o simplă donare de sânge, pot fi salvate trei vieți. Iar la fiecare trei secunde, un român trebuie să primească sânge. Din păcate, sub 2% dintre români donează sânge, în timp ce media europeană este de 6%.
La nivelul filialei din Brașov, Crucea Roșie a demarat campania „Donează și salvează o viață”. Astfel, mâine, 14 martie, cine poate dona sânge, poate participa la acțiunea care se va desfășura între orele 8.00 – 14.00, la Centrul de Transfuzie Sanguină Brașov, pentru că „este nevoie de sânge chiar și atunci când nu ni se spune la televizor”.
Microfoanele jurnaliștilor, voce pentru donarea de sânge
Pentru a atrage atenția asupra lipsei acute de sânge în România, Crucea Roşie Română şi Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională apelează la microfoanele jurnaliștilor pentru a aduce subiectul donării de sânge într-o prezență constantă pe micile ecrane.
Cele două entități, alături de alți parteneri, fac apel către posturile de televiziune și către jurnaliști să își „doneze” microfoanele – cele mai vizibile obiecte în timpul unui interviu sau al unei conferințe de presă. Jurnaliștii sunt încurajați să înlocuiască microfonul clasic cu unul personalizat cu grupele de sânge, acestea devenind astfel vizibile în fața autorităților intevievate, a sportivilor, a persoanelor publice şi a telespectatorilor.
Istoria ne arată că doar în fața unor tragedii intens mediatizate, românii s-au mobilizat și au format cozi pentru a dona. Dar nevoia de sânge există în orice zi obişnuită.
„Oamenii au nevoie de o atenționare permanentă asupra nevoii de sânge. Sperăm ca jurnaliștii să fie primii care să înțeleagă că printr-un gest simplu, nevoia de sânge poate fi mereu în atenția publicului. Ne dorim ca în viitorul apropiat, cât mai mulți jurnaliști să preia ideea acestei campanii”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.
„Vrem ca subiectul să ajungă în «breaking news» chiar și atunci când nu este vorba despre o tragedie. Sperăm că ori de câte ori vom vedea buchetul de microfoane la știri, să avem acolo și un simbol al donării de sânge, ca un memento care ne spune că e nevoie de sânge tot timpul, nu doar uneori”, a adăugat Costin Bogdan, Group Creative Director McCann Worldgroup România.
Printr-o simplă donare de sânge, pot fi salvate trei vieți. Iar la fiecare trei secunde, un român trebuie să primească sânge. Din păcate, sub 2% dintre români donează sânge, în timp ce media europeană este de 6%.
„Sângele este unul dintre puținele lucruri care nu se cumpără, nu se vinde, ci se donează! Sângele salvează viața bolnavilor din spitale și, de aceea, este atât de important să donăm sânge nu o dată, ci în mod constant.”, a declarat Dr. Doina Goșa, Centrul de Transfuzie Sanguină București.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.