BRAȘOV. Supermarketurile din județ au primit 75 de amenzi, în două zile, de la Protecția Consumatorilor! Lista neregulilor, lungă și GRAVĂ
În urma unor acțiuni de verificare efectuate, joi și vineri, de Protecția Consumatorilor, la 28 de supermarket-uri de pe raza județului Brașov, echipele de control au aplicat 104 sanctiuni, din care 75 de amenzi, în valoare de 261.500 lei și 29 avertismente.
„La acestea s-au adăugat diverse măsuri complementare de remediere a neregulilor constatate, încetare a practicilor comerciale incorecte, conform Legii nr. 363/2007, remedierea, în cel mai scurt timp, a condițiilor de păstrare a produselor în spații frigorifice neconforme (uzate, necurațate etc.), oprirea de la comercializare a produselor cu deficiențe, inclusiv a celor aflate în aceste spații frigorifice, respectiv 7.605 kg de produse neconforme, precum și opriri definitive de la comercializare a produselor cu termen de valabilitate depășit ori depreciate”, au informat, astăzi, reprezentanții ANPC.
Echipele au fost formate din comisari ai Corpului de control, ai Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Centru Brașov și au fost coordonate de șeful Corpului de Control al președintelui ANPC și de directorul general al Direcției de Control și Supraveghere Piață.
Dintre abaterile sancționate, comisarii au menționat:
-comercializarea preparatelor din spații frigorifice care prezentau urme de uzură, colonii de mucegai, resturi și impurități;
-prezența la vânzare a unor produse cu termen de valabilitate depășit;
–neinformarea consumatorilor, în zona de patiserie, asupra ingredientelor și a factorilor alergeni din compoziția preparatelor culinare comercializate;
-afișarea la raft a unei țări de proveniență a produselor (legume-fructe), alta decât cea reală;
-comercializarea produselor din categoria legume-fructe care aveau alt gramaj față de cel menționat de producător sau care prezentau urme de mucegai, deshidratare ori consistență moale;
-comercializarea produselor aflate la promoție, fără a exista la raft, spre exemplificare, produsul singular;
-comercializarea produselor care aveau inscripționate diverse campanii de reduceri sau promoționale care nu mai erau valabile;
-nerespectarea condițiilor prescrise sau declarate la produsele aflate în sectorul „produse proaspete” (vrac), fără a se putea face dovada desigilării ambalajelor din care proveneau acestea;
–nerespectarea condițiilor de depozitare specifice produselor;
–nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor calde din zona „gastro”, până la vânzare, conform legii (minim 60 grade C);
-legume congelate care prezentau arsuri de la înghețare și glazură de gheață peste cea menționată de producător;
–neafișarea la loc vizibil a informațiilor despre produsele de patiserie;
–informarea incompletă a consumatorilor prin lipsa etichetei nutriționale la diverse produse sau a traducerii în limba română pentru mesaje importante pentru consumator;
–afișarea unui preț diferit al produsului la casa de marcat, față de raft.
„Menționăm că operatorii economici au manifestat disponibilitate imediată pentru a remedia neconformitățile și a își asuma măsurile necesare îndreptării situațiilor constatate, beneficiind de consilierea ANPC pentru ca acest lucru să se întâmple în cel mai scurt timp, în beneficiul consumatorilor. Îi asigurăm pe cetățeni că, la fel ca până acum, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, care nu tolerează nicio abatere de la prevederile legale, va monitoriza permanent piața și se va asigura de respectarea drepturilor consumatorilor, iar operatorii economici sancționati se vor afla în continuare sub supravegherea comisarilor noștri”, au transmis reprezentanții ANPC.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.