Sportul favorit al PSD
„Lucrurile sunt extrem de dificile prin prisma legislaţiei greoaie. Dacă în România nu vom ajunge să construim 200 – 250 km de autostradă într-un singur an nu vom putea niciodată să recuperăm decalajul faţă de alte ţări. Nu e vina vreunui ministru anume, ei sunt demnitari, fie că vorbim de PSD sau de alţii. Acum doi ani erau tehnocraţii, care nu au făcut mare diferenţă faţă de miniştrii politici, poate chiar mai puţin. Vorbim de o problemă de sistem. În ultimii doi ani s-a încercat eliminarea, distrugerea unor grupuri de interese care mai mult încurcau, fie că sunt funcţionari de la minister, care erau înţeleşi. Nu demnitari, ci funcţionari care erau înţeleşi cu constructorii de autostrăzi, încât să existe blocaje, iar ele să fie perpetuate, aceşti constructori să depună claim-uri la Ministerul Transporturilor că li se pun oprelişti în construcţii. Aceste descoperiri sunt de notorietate. (…) Sunt foarte mulţi funcţionari care blochează, din frică sau din interese proprii”.
Declarația de mai sus aparține unui vicepreședinte al PSD, Gabriel Zetea și ea ridică unele semne de întrebare. Mai întâi, dacă „sunt de notorietate” asemenea practici, de ce vicepreședintele PSD a refuzat net să dea vreun nume? Apoi, dacă este vorba despre „o problemă de sistem”, care durează de multă vreme, de ce PSD nu a făcut nimic sau mai nimic pentru rezolvarea ei? OK, să zicem că tehnocrații, liberalii, pediștii, udemeriștii au fost incapabili, cât au guvernat, să demanteleze acest sistem atât de nociv și care ține în loc dezvoltarea României. Dar, dacă socotim, din 2000 până acum, PSD a fost la guvernare mai mult de jumătate din timp. Ce a făcut, în toată această perioadă pentru anihilarea „grupurilor de interese” despre care narează acum pe ton acuzator vicepreședintele Zetea? Ce i-a împiedicat pe premierii și miniștrii Transporturilor puși în funcții de PSD să dea afară acei funcționari din minister care blocau construcția de autostrăzi, ba chiar, dacă era cazul, să-i acționeze în instanță, laolaltă cu firmele cu care erau înțeleși? Pentru că, la urma urmei, a afecta infrastructura rutieră a României prin blocarea construcției de autostrăzi poate fi privită drept o chestiune care amenință siguranța națională, așa cum este aceasta definită de lege… Și cine i-a împiedicat pe cei din PSD să modifice, având majoritate în Parlament, legislația pe care acum vicele Zetea o acuză că e „greoaie”? Sau de ce Guvernul, despre care știm că este ahtiat după ordonanțe de urgență, n-a modificat legislația din domeniul transporturilor și a achizițiilor publice, pentru a facilita rezolvarea acestei „probleme de sistem”? Mai ales că, spre deosebire de alte OUG-uri, în acest caz chiar se putea motiva caracterul de urgență…
În absența unor răspunsuri credibile și argumentate la aceste întrebări – elementare, la urma urmei – tare mi-e că declarația vicepreședintelui PSD amintit mai sus nu-i decât o altă fază din sportul preferat al social-democraților conduși de Liviu Dragnea: „Dacă nu facem nimic, măcar să dăm vina pe alții”. Au fost multinaționalele, Soros, #rezist, băncile lacome, opoziția, Uniunea Europeană, acum au venit la rând niște funcționari din Ministerul Transporturilor.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.