Autostrada Bacău-BRAȘOV, bugetată pe 2019
Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a anunțat că proiectul de buget național pentru 2019, aprobat vineri, are alocate fonduri pentru Autostrada A13, Bacău – Brașov. De asemenea, ministrul a menționat că s-au prevăzut bani și pentru Autostrada Unirii, Iași – Târgu Mureș. Deputatul Lucian Șova, ministru al Transporturilor până luna trecută, a confirmat că prin proiectul pe 2019, sunt bugetate Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic necesare pentru autostrada A13. „Expresie a evaluărilor făcute de experții internaționali și prezentate în ședința din decembrie 2018 de la ministerul Transporturilor, finanțarea SF-ului și PTh-ului autostrăzii Bacău – Brașov a fost prinsă în proiectul Bugetului de Stat. (…) Până în vara anului 2019 acest proiect trebuie să fie scos la licitație”, a declarat fostul ministru al Transporturilor pentru Ziarul de Bacău. Fiind în Masterplanul pe Transport, cheltuielile pentru SF și PTh vor putea fi decontate din fonduri europene – Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) .
„Mai tânăra autostradă Bacău – Brașov, al cărei proiect are numai 5 ani, față de cel al mai puțin tinerei Iași – Târgu Mureș, care are 13 ani, face acum al doilea pas, sperăm să fie scoasă cât mai curând la licitație. Vor conta avizele, viteza de obținere a autorizațiilor de mediu și costurile. Fiecare variantă va avea viteza ei de implementare. Din punct de vedere politic, noi continuăm să ne ținem de cuvânt. Acest obiectiv, autostrada Iași – Bacău – Brașov este cel mai ieftin și ușor de realizat, este singura variantă potrivită, dacă Statul Român vrea cu adevărat să lege Moldova de Transilvania”, a declarat senatorul Dragoș Benea, preşedintele PSD Bacău pentru sursa citată.
În urma analizării de către BEI PASSA a opțiunilor privind legătura prin autostradă de tip Est – Vest între regiunile Moldova și Transilvania, proiectul A 13, Bacău – Brașov a fost considerat proiectul cel mai viabil de trecere a Carpaților. În afara avantajului de mediu, prețurile avantajează varianta prin Bacău, arată raportul rezentat în decembrie 2018. Astfel, autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni ar costa 5,1 miliarde de euro, Brașov – Bacău s-ar face cu 2,1 miliarde de euro, iar prețul pentru Cluj – Suceava ar fi 4,1 miliarde euro.
Fostul ministru Lucian Şova a mai precizat că „acest proiect (A 13, Bacău – Brașov, n.r.) nu vine să elimine proiectul Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, dar va asigura portofoliul de proiecte necesar pentru asigurarea absorbției fondurilor europene in perioada 2021 – 2027. Cele două proiecte traversează Carpații estici pe același model ca la traversarea Carpaților sudici și anume Sibiu – Pitești și Ploiești – Brașov, respectiv la traversarea Carpaților vestici și anume Lugoj – Deva și Autostrada Transilvania”.
Citiți și:
Autostrada BRAȘOV-Bacău, singura rentabilă și fezabilă prin fonduri europene
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.