Politic

BRAȘOV. Kronstadt în realitatea virtuală. VIDEO

 

Printr-un proiect cultural, implementat de Agenția Metropolitană Brașov în parteneriat cu Primăria Brașov și Muzeul Casa Mureșenilor, patrimoniul material din municipiul Brașov a fost pus în valoare prin soluții inovatoare.        

Proiectul „Kronstadt – Realitatea virtuală”, cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național, are ca scop promovarea monumentelor și siturilor istorice din municipiul Brașov prin realitatea virtuală. Prin dezvoltarea unei aplicații, istoria este mai aproape de noi, iar cei interesați pot vedea cum arăta Brașovul în urmă cu 100 – 150 de ani. 

În prezent, aplicația a fost realizată pentru șase zone reprezentative (Piața Sfatului, Modarom, Poarta Schei, Livada Poștei, Clădirea Rectoratului și zona din proximitatea hotelului Aro din Centrul Istoric), dar urmează să fie extinsă în perioada următoare și pentru alte locații.

Aplicația Brașov Virtual folosește tehnologia Arcore de la Google pentru realitate augmentată. Lansată în 1 martie 2018, această tehnologie permite integrarea unei realități virtuale peste cea fizică. În aplicația Brasov Virtual peste imaginea preluată de pe camera foto, se suprapun imagini istorice și adnotări (de exemplu, distanța până la un punct geografic).

Aplicația realizează detecție de suprafețe și necesită instalarea prealabilă a modulului Arcore Google care este disponibil gratuit în Magazinul de aplicații Play. Aplicația poate fi utilizată pe telefoanele care suportă această tehnologie. 

Prin realizarea unui clip promo și de prezentare, filmat 360 de grade (filmare panoramica de tip sferic 360 x 180, realizată cu un ring 360 profesional), au fost generate imagini care formează experiențe mixate între realitatea virtuală și cea reală. Filmul este postat pe canalul youtube și pe rețelele de socializare astfel încât să fie cunoscute activitățile proiectului. În plus, pe parcursul a 2 zile, timp de aproximativ 3 ore, sub îndrumarea consultantului istoric și al unui reprezentant IT, un număr de 60 de tineri cu vârsta între 14 și 35 de ani din municipiul Brașov au deprins informații istorice privind zonele alese și totodată de utilizare a aplicației de promovarea a patrimoniului material.

Obiectivul general al proiectului a fost reinserția monumentelor istorice în spațiul comunitar și promovarea acestora prin metode neconvenționale. La realizarea acestui obiectiv și implicit a scopului proiectului au contribuit următoarele obiective specifice: promovarea patrimoniului material prin crearea unei oferte culturale diversificate și o puternică dimensiune participativă, îmbunătățirea accesibilității publicului la informare și la vizitarea monumentelor istorice.

Prin proiect, au fost realizate: un studiu istoric pentru cele șase zone din municipiul Brașov și 4.000 de flyere cu informații despre proiectul cultural.

Valoarea totală a proiectului este de 57,742.50 lei, din care 13,442.50 reprezintă cofinanțarea proprie a Agenției Metropolitane Brașov.  

urmăriți clipul de prezentare aici: https://youtu.be/VJ6nwxtMY1A


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button