Expres

Autostrada Ploiești-BRAȘOV, impusă prin lege?

 

O inițiativă legislativă care vizează construirea autostrăzii București – Brașov până la finalul anului 2021 a fost înregistrată marți la Senat de mai mulți parlamentari PMP și unul ALDE,  anunță G4Media.  Proiectul prevede înființarea unei companii al cărei singur obiectiv să fie construirea autostrăzii – chestiune crae, însă ține de executiv, adică de Guvern, nu de Parlament, în termen de trei ani de la intrarea în vigoare a legii

Prevederile inițiativei legislative:

  1. Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov.
  2. În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înființeze o societate pe acțiuni potrivit prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu personalitatea juridică, de interes strategic național, cu obiect de activitate proiectarea și construirea obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov și denumită Compania Națională pentru Construirea Autostrăzii București – Brașov – S.A.
  3. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. transferă proiectele de infrastructură de transport rutier, inclusiv cele aflate în faza de pregătire, în legătură cu obiectivul de investiții Autostrada București – Brașov, către Compania Națională pentru Construirea Autostrăzii București – Brașov – S.A., în termen de 60 de zile de la data înființării acesteia.
  4. Termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
  5. Prevederile prezentei legi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2019.

Inițiatorii arată în expunerea de motive a proiectului că doar tronsonul București – Ploiești a fost construit până acum, în vreme ce bucata Ploiești – Brașov, cu o lungime de 109 km și o valoare estimată de 1,3 miliarde euro fără TVA, a fost împărțită în două: tronsonul Ploiești – Comarnic (perioadă de implementare cuprinsă între 2021 și 2023) și tronsonul Comarnic – Brașov (perioadă de implementare 2020).

Cu toate acestea, subliniază inițiatorii proiectului, „pentru tronsoanele Ploiești – Comarnic și Comarnic – Brașov au fost realizate doar studii de fezabilitate”.

În expunerea de motive sunt trecute în revistă și contraperformanțele ultimelor guverne în materie de construcție de autostrăzi: „pentru 2015, Ministerul Transporturilor a raportat un număr negativ de kilometri, 22 km fiind închiși pe tronsonul Orăștie – Sibiu. În anul 2016 nu a fost finalizat niciun tronson de autostradă. Mai mult, pentru anul 2017, Ministerul Transporturilor a estimat inaugurarea a 90 km de autostradă. Cu toate acestea, la încheierea anului, Ministerul Transporturilor a raportat doar 24 de km de autostradă”.

„Lipsa unei viziuni de dezvoltare a infrastructurii rutiere a condus la adoptarea unor strategii și programe incoerente, ceea ce creează, dincolo de disconfortul resimțit de fiecare român, o amenințare serioasă la adresa economiei României”, se mai arată în expunerea de motive.

Un proiect similar, care prevede construirea „Autostrăzii Unirii” Iași – Târgu Mureș din bani publici, credite și fonduri europene în maximum 4 ani, a fost adoptat aproape în unanimitate pe 7 noiembrie de Parlament. Potrivit proiectului, iniţiat de parlamentari ai PMP şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.

Citiți:

Expunerea de motive

Inițiativa legislativă


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button