S-a lansat licitația pentru autostrada BRAȘOV-Ploiești
Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) a publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice procedura pentru realizarea autostrăzii Ploiești – Brașov (Cristian) prin Parteneriat Public-Privat (PPP), lucrare estimată la 1,36 miliarde de euro, fără TVA, pentru cei aprox. 100 de kilometri proiectaţi, dar care includ pe traseu importante lucrări de artă: 14 viaducte, 33 poduri cu o lungime totală de aproximativ 3 kilometri, 2,6 km de tuneluri cu galerie dublă. Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum şi asigurarea continuităţii drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei reţele de utilităţi pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice şi de atenuare a impactului asupra mediului. Procedura are la bază Studiul de fundamentare, document aprobat de guvernul României prin H.G. nr. 667/29.08.2018 publicat în Monitorul Oficial nr.758/03.09.2018 şi O.U. nr.39/2018 privind parteneriatul public-privat. Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 24 de ani: 4 ani, începând cu 2019, pentru proiectare + execuție și 20 de ani pentru operare. Operatorii interesați să depună oferte au timp până pe 19 noiembrie 2018, atunci când este planificată deschiderea ofertelor.
Cum vor fi evaluate ofertele companiilor interesate
Conform detaliilor din procedura lansată de CNP, atribuirea contractului de PPP se va face pe baza celui mai bun raport calitate – preț, iar ofertele vor fi punctate de la 0 la 100 în funcție de câteva criterii:
Oferta financiară: pondere 20%
– Se vor acorda 10 puncte dacă ofertantul propune un regim de taxare inferior celui propus în Studiu de Fundamentare (6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurși de un autoturism, n.r.);
– Se vor acorda 10 puncte dacă ofertantul propune ca „Plata de disponibilitate” să se situeze sub nivelul prevăzut, cu cel puțin 10%.
Sursa de finanțare a proiectului: pondere30 %
– Se vor acorda 30 puncte pentru finanțarea integrală proprie;
– Se vor acorda 20 puncte pentru finanţare mixtă (proprie + credit);
– Se vor acorda 10 puncte pentru finanțarea integrală prin credit.
Prețul ofertei: pondere 1%.
– Pentru cel mai scăzut dintre prețuri se acordă punctajul maxim alocat;
– Pentru celelalte prețuri ofertate punctajul P(n) se calculează proporțional, astfel: P(n) = (Preț minim ofertat / Preț n) x punctaj maxim alocat.
Capacitatea economică (raportul datorii/capitaluri proprii în ultimii 2 ani): pondere 19%
Capacitatea Tehnică: pondere 30%
– Se vor acorda 15 puncte dacă ofertantul a mai executat un contract în Parteneriat Public-Privat;
– Se vor acorda 15 puncte dacă ofertantul are experiență în execuția/finalizarea de lucrări de construcții de infrastructură rutieră.
Guvernul României, prin CNSP, încearcă pentru a patra oară soluția Parteneriatului Public Privat pentru construcția autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, după eșecurile din 2003-2005, 2007-2009 și 2013-2015.
Citiți și:
Licitaţia pentru autostrada Ploiești – BRAȘOV va fi lansată luni
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.