Expres

[ViDEO] BRAŞOV. Terminalul Aeroportului arată spectaculos! (VIDEO)

 

Președintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a organizat astăzi o conferinţă de presă pentru a prezenta proiectul viitorului terminal (aerogara) al Aeroportului Internaţional Ghimbav Braşov (AIBG) şi schiţele fluxurilor de pasageri din acesta.

La eveniment au fost prezenți președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, președintele CJ Covasna, Tamas Sandor, prefectul Marian Rasaliu, eorge Scripcaru, primarul Brașovului, Alexandru Anghel – coordonatorul proiectului AIBG și arhitectul braşovean Dorin Ştefan (video 1). El este cel care a realizat proiectul viitorului terminal ale Aeroportului și al turnului de control, iar prezentarea soluţiei arhitecturale s-a făcut printr-o animaţie (video 2) care să sublinieze elementele de identitate vizuală ale viitoarei „porţi aeriene” a Braşovului, a Ţării Bârsei chiar. După propria mărturisire a arhitectului, construcţiile respectă şi îmbină tradiţia goticului transilvănean (arcadele/arcele prezente în bisericile fortificate evanghelice din Ţara Bârsei, printre care şi Biserica Neagră, dar şi cea din Prejmer, care apare în prezentare) cu profilul primei hale a uzinei IAR, realizate în anii ’30, fiind la ora aceea ultimul răcnet al arhitecturii industriale europene. „Aici, la Brașov, a fost prima întreprindere aeronautică din ţară. Conceptul arhitectural este, de fapt, o fuziune între goticul transilvănean modernism. Am avut în vedere și hala fabricii de avioane realizată în anul 1930, hală care încă există și ar putea fi transformată în muzeu, dar și elemente moderne”.
Scheletul terminalului va fi din arce de beton armat, „pentru că e relativ simplu de făcut şi este mai ieftin”, a explicat arhitectul, iar acoperișul din sticlă și celule fotovoltatice, astfel încât să fie o clădire „verde”. „Va fi un loc cu o poveste, un spaţiu luminos, deschis, un loc de întâlnire, în care petreci ceva timp, nu doar unul de tranzit, din care vii şi pleci”, a subliniat Dorin Ştefan. Silueta turnului de control o copiază pe cea avionului IAR-80, a menţionat Dorin Ştefan.

„Un terminal generos, cu fluxuri corecte”

Alexandru Anghel (video 3), coordonatorul proiectului aeroportului, spune că terminalul va îndeplini o serie de cerințe pentru a asigura pasagerilor un confort și o ședere plăcută cu respectarea normelor de securitate și a altor norme impuse de legislație, astfel încât să fie certificat ca aeroport internațional, să permită procesarea, la ora de vârf, a cel puțin trei aeronave cu o capacitate de 180 locuri, dar și de a se putea extinde cu costuri minime, în momentul în care atinge capacitatea maximă. Suprafaţa terminalului a fost stabilită la 11.000 de metri pătraţi, iar construcţia va fi structurată pe trei niveluri: subsol, parter şi etaj. Terminalul va avea cinci nivele de securitate pentru controlul bagajelor, iar fluxurile de plecări și sosiri, interne şi internaţionale, nu se vor intersecta. Subsolul va asigura partea tehnică, dar și o zonă de control a bagajelor de către agenții SRI. În dreapta vor fi plecările, în stânga sosirile. La etaj, după zona de „check-in”, vor exista patru fluxuri de securitate, spații comerciale și porți de îmbarcare. „Tot fluxul e gândit astfel încât să nu se suprapună fluxurile interne și externe. Partea administrativă va fi în stânga, vor fi birouri și săli de cursuri pentru tot personalul aeroportuar. Cred că va fi un terminal generos și făcut corect ca nivel de fluxuri. Noi le-am făcut respectând toate normele legale în vigoare, dar le-am trimis către instituţiile care trebuie să fie prezente – SRI, Poliţia de Frontieră, Poliţia Aeroportuară, Vamă etc – pentru că este posibil să ceară modificări, adaptări, însă nu vor fi diferenţe majore faţă de ceea ce am prezentat astăzi”, a explicat Anghel. 

„Cred în termenul 2020 ca an de finalizare”

Preşedintele CJ, Adrian Veştea (video 4), a reamintit că de la începutul lunii a fost redeschis şantierul la aeroport pentru calea de rulare alfa, printre altele, şi că pe 3 septembrie se vor deschide ofertele pentru celelalte nouă obiective de investiţii din proiect. „Suntem în faza de avize pentru fluxurile din aeroport. Pregătim şi caietul de sarcini pentru terminal şi sper într-o evaluare rapidă şi o procedură fără blocaje, astfel încât anul viitor să se înceapă lucrările la acesta. Cred cu tărie în termenul de 2020 pentru finalizare. Principala problemă este finanţare, pentru că nu am găsit soluţii de accesare a fondurilor europene, iar de la Guvern ni se tot diminuează alocările şi ne afectează fondurile proprii pentru investiţii, de aceea avem credite în implementare”, a afirmat Veştea, subliniind că „Aeroportul nu este al CJ, este al comunităţii braşovene”. La rândul său, primarul George Scripcaru (video 5) a ţinut să menţioneze că aeroportul mult dezbătut nu a avut o problemă de dispută politică, ci una de finanţare, dar consideră că proiectul este pe drumul cel bun: „Un element de siguranţă este prezenţa în echipă a domnului Dorin Ştefan, care ne-a ajutat cu proiectul de la Meşotă. Principalul beneficiar ar aeroprotului este municipiul Braşov, iar noi trebuie să gândim soluţii de logistică, de infrastructură, ca să corelăm cu strategia noastră de mobilitate în Zona Metropolitană”
Tamas Sandor (video 6) a dorit să reafirme sprijinul pe care CJ Covasna şi Primăria Sf. Gheorghe o acordă proiectului, pe care îl consideră de interes macroregional. „Aşa cum am anunţat, vom contribui cu câte trei milioane de euro, şase milioane în total, în etapa de finalizare a aeroportului. Suntem foarte interesaţi de succesul acestui proiect, care va avea impact în toată regiunea. Puţini ştiu că un aeroport impulsionează activitatea pe o rază de 60 de kilometri”, a spus preşedintele CJ Covasna. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button