Politic

[ViDEO] BRAŞOV. Conflictul cauzat de DN 73, mediat la Prefectură. Promisiuni de reintrare în graficul de lucrări

 

La întâlnirea convocată de prefectul Braşovului Marian Rasaliu pe tema lucrărilor începute şi care trenează de prea multă vreme pe DN 73, spre disperarea şoferilor, a participat şi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, alături de reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, respectiv ai constructorului de drumuri, de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov Adrian Veştea şi de primarii localităţilor Cristian, Râşnov, Zărneşti, Bran, Moieciu şi Fundata, străbătute de şoseaua în (re)facere.

După mai bine de o oră de discuţii între părţi, timp în care fiecare şi-a prezentat punctul de vedere şi nemulţumirile cu privire la această problemă, prefectul Rasaliu a apreciat că s-a făcut lumină în situaţia actuală privind reabilitarea drumului, având şi promisiunea constructorului că într-o săptămână îi va prezenta graficul de realizare a lucrărilor pe DN 73.

„Întâlnirea a fost organizată de mine tocmai datorită exasperării la care au ajuns oamenii din cauza acestui drum. Din punctul meu de vedere, această întâlnire cu toţi cei implicaţi a făcut lumină în această situaţie. S-a văzut foarte clar că statul român şi-a îndeplinit toate obligaţiile de plată faţă de constructor, acesta din urmă prezentându-se cu anumite motive care, după părerea mea, nu stau în picioare. Dar nefiind un specialist, nu merg mai departe cu ceea ce cred eu. Discuţiile au avut loc atât în termeni tehnici, cât şi din punct de vedere administrativ. Vorbim de cea mai vizitată zonă din ţară, iar acest şantier este incredibil”, a declarat prefectul. 

Reprezentantul Guvernului în teritoriu consideră că mare parte din vină pentru întârzierea lucrărilor o are constructorul. 

„Eu pot să vă spun ceea ce am auzit la discuţiile de astăzi (ieri – n.r.). Reprezentanţii constructorului au dat vina pe ploaie şi pe condiţiile meteo, dar le-am spus că suntem în 2018, şi cu toată tehnologia şi tehnica din acest moment, nu cred că este un motiv care să stea în picioare. În urma discuţiilor s-a luat decizia ca factorii tehnici să realizeze un grafic de lucru pe care să ni-l prezinte într-o săptămână. Îmi amintesc că la începutul mandatului meu am mai trecut printr-o astfel de situaţie, când podul de la Sânpetru a fost închis, din punctul meu de vedere, nejustificat. Am stat de vorbă atunci cu toţi factorii implicaţi şi s-a redeschis după o zi”, a adăugat Rasaliu.

Bogdan Matache, reprezentantul constructorului, a precizat că întârzierile la lucrări au început din luna mai „şi din cauza vremii”, pentru că terenul este îmbibat de apă, ba mai este şi argilos, şi nu s-a putut lucra pe el.

„Dacă ploua 3-4 zile nu era problemă, dar plouă de două luni de zile. Nu se poate lucra în condiţii de umiditate excesivă. Chiar dacă părerile mai puţin tehnice spun că este o scuză, lucrurile se pot proba cu expertize tehnice, cu documente. Putem spune că este vorba despre ghinion, despre acest timp pierdut care şi pe noi ne costă foarte mult. Cred că este rezonabil să spun că nimeni nu vrea să piardă bani. Lucrările de reabilitare vor fi gata anul viitor”, a declarat Matache.

 

Vină colectivă

După ce a ascultat toate opiniile, argumentele şi contra argumentele celor de faţă, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a declarat ieri că nu este pentru prima oară când se confruntă cu un comportament neprofesionist al acestui constructor. El a adăugat, însă, că după clarificările în urma acestor discuţii de la Prefectura Breşov este în măsură să spună că anul viitor se va putea circula în condiţii de siguranţă pe DN 73 Braşov-Piteşti, drum aflat în reabilitare de anul trecut. 

De precizat este că, pe raza judeţul Braşov, lungimea drumului este de aproape 39 km, din totalul de circa 105 km ai întregului proiect.

„Cred că nu este doar un singur motiv, ci mai multe (pentru întârzierile înregistrate – n.r.). Ultimul în ordinea importanţei, care este un motiv conjunctural, ar fi vremea, dar nu este unul esenţial. Motivul principal, din punctul meu de vedere şi cred că nu greşesc aici, este modul în care a fost pregătit acest proiect, modul cum se lucrează la acest proiect. Când spun «pregătit» mă refer la modul în care s-a început, în perioada 2008-2009, pentru că de atunci există un studiu de fezabilitate şi se pare că este o pregătire insuficientă a proiectului. Am ajuns să semnăm un contract în 2014, apoi întrerupt şi reluat anul trecut. Faptul că au existat asemenea sincope denotă o slabă pregătire a proiectului. Concret, înseamnă că nu s-au făcut studii geo suficiente sau nu au fost interpretate foarte bine rezultatele, sau nu au fost pregătite exproprierile din timp astfel încât constructorul să aibă şantierul în faţă şi să poată lucra, dar şi această zonă prin care trece DN 73, de Natura 2000, de care ar fi trebuit să se ţină cont de la început. Sunt lucruri care nu ţin neapărat de constructor, este adevărat. Eu cred că aici este o vină colectivă, atât a proiectantului şi a companiei de drumuri care a aprobat studiul de fezabilitate, cât şi a constructorului, pentru slaba pregătire a proiectului tehnic”, a declarat Neaga la finalul conferinţei de presă. 

El a încheiat subliniind că „după această întâlnire, suntem în măsură să spunem la ora actuală că până în 2019 se va putea circula în condiţii de siguranţă pe acest drum. Încercăm o colaborare mai serioasă între toţi factorii şi punem presiune pe constructor. Dacă acest constructor nu realizează situaţia gravă în care este acest drum, va realiza situaţia gravă în care se va găsi, adică există varianta să reziliem contractul dacă nu respectă ceea ce am stabilit azi aici”.

citiți și

BRAȘOV. Cinci primării s-au coalizat pentru a-i forța pe drumari să finalizeze DN73


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button