Apune „era” radarelor ascunse?!
Utilizarea radarelor din autovehicule care nu prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale Poliției de către polițiști care nu poartă uniforme cu înscrisuri și însemne distinctive ar putea fi interzisă.
Proiectul de lege care prevede aceste modificări urmează a fi votat în plenul Camerei Deputaților, cameră decizională, după ce a trecut de Senat şi a fost adoptat la nivel de comisie, potrivit ziarulprofit.ro.
Documentul mai prevede ca dispozitivele mobile, de tip pistol, destinate măsurării vitezei, să fie utilizate la o distanță maximă 10 metri de autovehiculele care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale poliției rutiere.
Aplicarea sancțiunilor și constatarea contravențiilor vor reprezenta atribuții ale polițistului rutier, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, ale polițiștilor de frontieră.
Constatarea contravențiilor cu privire la faptele care încalcă dispozițiile privind limitele de viteză va fi numai cu ajutorul mijloacelor tehnice certificate sau a mijloacelor tehnice omologate și verificate metrologic, consemânându-se aceasta în procesul-verbal de constatate a contravenției.
Procesul-verbal va putea fi încheiat și în lipsa contravenientului, după stabilirea identității conducătorului de vehicul, menționându-se aceasta în procesul-verbal, fără a fi necesară confirmarea faptelor de către martori.
Pentru amenzile contravenționale în cuantum de până la 20 puncte-amendă contravenientul poate achita pe loc agentului constatator jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, fiind eliberată chitanță.
„Prin cadrul normativ (OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice), cât şi prin atitudinea şi comportamentul lucrătorilor Poliţiei rutiere nu se acordă niciun fel de atenţie prevenţiei apariţiei evenimentelor rutiere nedorite. Aceste modificări au scopul principal de a readuce OUG 195/2002 la scopul său iniţial – prevenţia accidentelor şi dobândirea unui comportament responsabil al conducătorului auto. În forma sa actuală şi aşa cum este ea interpretată şi aplicată, OUG 195/2002 este o ordonanţă orientată doar către aplicarea de sancţiuni şi atât. Ori, aplicarea de sancţiuni trebuie să fie ultima modalitate în modelarea comportamentului conducătorului auto”, se arata în expunea de motive a actului normativ.
Proiectul de lege a trecut de Senat în luna martie.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.