Expres

BRAȘOV. Licitaţia pentru serviciile de deszăpezire şi salubritate, blocată din cauza unor contestaţii

 

Licitaţia pentru serviciile de deszăpezire şi salubritate pe domeniul public este suspendată din data de 27 februarie, ca urmare a unor constestaţii.

„Termenul de depunere a ofertelor era 5 martie, dar sunt două contestaţii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Am trimis documentaţia şi aşteptăm decizia CNSC, în vederea reluării procedurii”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.

În cazul în care vreuna dintre contestaţii va fi admisă, procedura va trebui luată de la zero.

Anunţul de participare privind „Delegarea serviciilor de salubrizare şi deszăpezire a căilor publice din Municipiul Braşov”, pentru următorii patru ani, prin încheierea unui acord-cadru, cu maxim patru operatori economici, a fost publicat în data de 30 ianuarie, iar termenul limită de depunere a ofertelor era 5 martie, în condiţiile în care contractul de salubrizare expiră pe 31 martie, iar cel de deszăpezire pe 30 aprilie.

Dat fiind blocajul, va fi demarată procedura de prelungire a contractului de salubrizare, mai ales că se apropie campania „Luna Curăţeniei”.

În vederea asigurării serviciilor de salubritate şi deszăpezire, edilii au împărțit orașul în două, fiecare zonă fiind lot distinct al licitației.

În prima zonă sunt incluse cartierele Noua, Astra, Scriitorilor, Răcădău, Centru, Şchei şi Poiana Braşov, iar în cea de-a doua zonă Timiş-Triaj, Craiter, Gării, Tractorul, Bartolomeu, Stupini, Braşovul Vechi, Florilor.

Valoarea estimată a contractului, pentru 4 ani, pentru cele două loturi este de minim 44.047.948,8 şi maxim 176.191.795,22 lei, fără TVA.

¤ Studiu InfoCons privind alocările financiare pentru deszăpezire

Cu ocazia sărbătoririi în luna martie (pe data de 15) a Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, InfoCons a prezentat rezultatele unui studiu comparativ privind situaţia alocărilor financiare pentru deszăpezirea şi întreţinerea drumurilor de către primăriile de reşedinţă aferente perioadei 1 ianuarie 2015 – 1 iulie 2017. În cadrul studiului sunt evaluate răspunsurile primite de la 76,6% din totalul instituțiilor chestionate.

Din punct de vedere al sumelor achitate, valoarea cea mai mare a fost achitată de Primăria Sectorului 2 din Bucureşti, 22.479.841 lei, pentru serviciile de deszăpezire și întreținere a drumurilor prestate în iarna 2016-2017. La polul opus, s-a aflat Primăria Municipiului Alba Iulia, cu 340.203,49 lei, pentru serviciile prestate în perioada aferentă studiului 01.01.2015-01.07.2017. La acest capitol, municipiul Braşov nu se află la niciuna dintre extreme, potrivit studiului.

Din punct de vedere al modalității de atribuire a contractelor, 50% din contracte au fost atribuite în urma unei licitații, 11% au fost atribuite direct, iar 39% au fost atribuite prin negociere fără publicare în prealabil, conform studiului InfoCons.

Într-un tabel întocmit de reprezentanţii InfoCons este menţionat că, Primăria Municipiului Braşov face plata pe ora de staţionare şi ore de funcţionare, având contract încheiat pe 8 ani (n.r. care urmează să expire) cu SC Vectra Service SRL şi SC Euro Strada SRL, pentru „deszăpezirea străzilor rutiere astfel încât circulaţia rutieră să se desfăşoare fluent şi în condiţii de siguranţă, îndepărtarea zăpezii şi a gheţii din intersecţii, treceri de pietoni, staţii RAT, Piaţa Sfatului”. Contractul a fost atribuit prin licitaţie.

CITIȚI ȘI:

BRAŞOV. A început licitaţia pentru serviciile de deszăpezire şi salubritate pe domeniul public


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button