Turism

[ViDEO] BRAŞOV-COVASNA. Autorităţile judeţene şi-au dat mâna pentru un drum mai accesibil spre „Colţul de rai” din Curbura Carpaţilor

  • 011 (1)_247327.JPG
  • 022 (1)_247328.JPG
  • 0141.jpg
 

„Colțul de rai” din Curbura Carpaților va deveni mai accesibil prin modernizarea unui traseu rutier de peste 50 km între județele Brașov și Covasna. 

Ieri, pe podul peste râul Olt din comuna Augustin, la granița județelor Brașov și Covasna, a avut loc evenimentul de semnare a două noi contracte de finanțare pentru modernizarea traseului interjudețean Brașov-Covasna, care unește DN13 cu DN 12, prin Măieruș-Brașov, ocolind munții de la Baraolt și Bodoc, cu revenire la cursul superior al Oltului, în comuna Malnaș.

Este vorba despre finanțarea reabilitării unor porțiuni din DJ 131, apoi DJ 131B, precum și DJ 122, pe traseul DN 13-Măieruș-Apața-Ormeniș-Augustin-limita județe-Baraolt-Biborțeni-Malnaș-DN 12. Proiectele semnate au denumirile „Modernizare drum interjudețean Covasna – Brașov, care face legătura între drumul național DN 12 și drumul național DN 13 – format din DJ 131 KM 0+000 – 7+856 și DJ 131 B 0+000 – 12+978”, pentru partea brașoveană, precum și ”Reabilitare drum județean interjud Covasna-Brașov”, de la DN 12 la DN 13, prin Malnaș Băi, Baraolt, Augustin și Măieruș – tronson Covasna, de la DN 12 prin Malnaș Băi, Baraolt, până la limită județ Augustin și Măieruș”.

Proiectele au fost semnate de președinții celor două Consilii Județene, pentru Covasna de Sándor Tamás și pentru Brașov de Adrian Veștea, împreună cu Simion Crețu, director general ADR Centru, în prezența autorităților publice din localitățile de pe traseul acestor drumuri, dar și a altor oficialități locale.

Finanțarea modernizării acestor drumuri, în valoare totală cumulată de peste 190 milioane lei, este asigurată de Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 – care vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, respectiv Prioritatea de investiţii 6.1 – „Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare și terţiare la infrastructura TEN-T”, la care se adaugă contribuția beneficiarilor, județele Brașov și Covasna.

Drumurile județene reabilitate în aceste proiecte, prin corelarea intereselor de dezvoltare ale județelor Covasna și Brașov, asigură o conectivitate mai bună a zonei cunoscută sub numele de Valea Zălanului, aflată la sud de Munții Baraolt, cu principalele artere rutiere din sud-estul Transilvaniei, respectiv DN 12 – care pornește din Brașov și traversează municipiile reședință de județ Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc, până în nordul Regiunii Centru, la Gheorgheni și Toplița – dar și DN 13 – care unește municipiile Brașov și Tîrgu Mureș, prin Rupea și Sighișoara.

Despre Valea Zălanului se spune că este un adevărat „colț de rai”, mai ales după ce, în urmă cu două decenii, a fost descoperită și de atunci intens promovată de către Charles, Prinț de Wales și moștenitorul Coroanei britanice. Dar se mai spune şi că este locul de „la capăt de asfalt”, unde locuitorii își duc viața simplu, în case mici, pictate în albastru și păstrate din generație în generație, locul „unde ajungi doar trecând prin ținutul pădurilor”.

Pentru a valorifica mai bine această zonă și pentru a crește mobilitatea într-un areal tot mai căutat de turiștii români și străini, Consiliile Județene din Covasna și Brașov au pregătit cele două inițiative, care vor asigura modernizarea unui drum care închide, pe la nord-vest, marea buclă a râului Olt.

Proiectele sunt pregătite de așa manieră încât să răspundă prevederilor acordului de colaborare semnat în urmă cu un an (7 februarie 2017) între cele două Consilii județene. Aceste cereri de finanțare, alături de proiectele depuse de județele Covasna și Harghita, pe baza unui acord de cooperare similar, fac parte din strategia regională de dezvoltare, care urmărește reabilitarea infrastructurii rutiere în sud-estul Regiunii Centru. Concret, prin proiectele depuse de județele Brașov, Covasna și Harghita se va moderniza o legătură rutieră importantă între DN 12 și DN 13, dar și dinspre acestea către zona Sovata-Praid, prin localitățile Vârghiș, Ocland, Sânpaul, Feliceni și Odorheiu Secuiesc. Astfel, se va îmbunătăți mobilitatea bunurilor, serviciilor și persoanelor, cu conexiuni către cele mai importante trasee rutiere, către căile ferate de mare viteză, dar și către aeroporturile existente, sau în curs de dezvoltare, într-un areal foarte întins, unde locuiesc peste o treime din cetățenii Regiunii Centru.

citiţi şi

Peste 110 milioane de lei va costa modernizarea drumului interjudețean Covasna – Brașov


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button