Expres

CNAIR a semnat contractul de execuție pentru proiectarea și execuția Centurii Comarnic fără conectarea la DN1

 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, zilele trecute, contractul de proiectare și execuție pentru varianta de ocolire a orașului Comarnic, în valoare de peste 17 milioane de lei, fără TVA. Centura ocolitoare va avea o lungime de 2,850 kilometri, între pozițiile kilometrice 0 și 2+850.

Contractul a fost încheiat cu Asocierea Next Level Europe SRL – Eurostrade SRL – Groma Societa di Ingegneria și ar trebui să se deruleze pe o perioadă de 31 de luni (trei luni perioada de proiectare, patru luni durata de execuție și 24 de luni perioada de notificare a defecțiunilor).

„Având în vedere faptul că pe DN 1, sectorul ce leagă Bucureștiul de Brașov, intensitatea traficului este în continuă creștere, CNAIR SA a demarat realizarea variantei de ocolire a orașului Comarnic necesară pentru creșterea capacității de trafic pe tronsonul aflat pe Valea Prahovei”, au transmi oficialii CNAIR într-un comunicat de presă.

Altă centură muzeu?

Asociaţia Pro Infrastructura a prezentat primele imagini cu planul viitoarei centuri ocolitoare, care va porni din DN1, la actuala intersecţie dintre DN1 şi DC119, respectiv DC1F, va continua pe traseul DC119, rămânând pe un traseu cuprins între Râul Prahova şi calea ferată Bucureşti-Braşov până la capătul tronsonului, în zona de vărsare a Râului Bătrâioara în Prahova. Centura va avea o bandă pe sens, ceea ce în continuare va duce la formarea de blocaje pe Valea Prahovei.

„Deşi este greu, ne străduim să trecem cu vederea criticile vehemente aduse constructorilor pe care mulţi experţi îi văd incapabili să ducă acest obiectiv la bun sfârşit. Ne dorim ca acest proiect să fie finalizat în 7 luni însă, din experienţa actualelor proiecte pe care CNAIR le derulează, încadrarea în termenul contractual se va lovi de realitatea dură a birocraţiei româneşti. Mai mult decât atât, riscăm ca acest drum să devină o (ştiţi că deja avem autostrăzi muzeu). Capătul de nord al centurii (km 2 – km 3), care prevede conexiunea cu DN1 şi include două pasaje subterane (unul pe sub magistrala de cale ferată, celălalt pe sub DN1), nu este inclus în contractul proaspăt semnat”, a a semnalat Asociaţia Pro Infrastructura pe pagina de facebook.

Ca urmare, membrii organizației solicită CNAIR să lanseze în cel mai scurt timp procedura de licitație pentru conectarea centurii la DN1 pe partea de nord, astfel încât ea să devină funcțională: „În plus, cerem CNAIR să întreprindă în cel mai scurt timp toate demersurile pentru soluționarea chestiunilor birocratice, precum realizarea exproprierilor și obținerea avizelor necesare”.

Cine construiește ocolitoarea? 

Next Level Europe a avut anul trecut un business de 0,5 mil. lei şi a fost înfiinţată în 2015, având în 2016 un număr mediu de angajaţi de 18 persoane, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, iar aceasta este deţinută de Andrea şi Francesco Palla. A doua firmă din consorţiu este Eurostrade SRL care are sediul central în Sicila. A treia firmă, Groma Societa Di Ingegneria, este, potrivit celor de la Digi24, o mică firmă italiană de proiectare, cu până în 10 angajaţi, înfiinţată în 2014.   


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button