Expres

BRAȘOV. Vânzările la preţ redus, „vânate” nu doar de clienţi, ci şi de comisarii de la Protecţia Consumatorilor

 

Comisarii Protecţiei Consumatorilor au aplicat 151 de amenzi însumând 589.000 de lei şi 126 de avertismente, la nivel naţional, în urma unor controale care au vizat verificarea modului în care sunt organizate vânzările la preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale etc.).

Acţiunile de control au avut loc luna trecută, dar rezultatele au fost făcute publice de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) la finalul săptămânii trecute. Potrivit bilanţului, comisarii au găsit nereguli la jumătate din cei 479 de operatori economici verificaţi.

În Braşov, s-au constatat, printre altele, abateri privind regulile de fixare şi publicitate a preţurilor.
Reprezentanţii ANPC au exemplificat cu cazul unui operator economic care avea la vânzare promoţională pantofi de damă, dar nu barase preţul anterior (vechi).

„La alt operator economic, produsele cosmetice comercializate aveau deficienţe în exprimarea preţului redus, astfel: pachet promoţional 1 + minus 70% din al doilea, valoare 75,54 lei, cu produs individual la 55,85 lei; apa termală 1 bucată de 200 ml + una de 100 ml gratis, fără să existe primul produs din pachet; cremă de mâini o bucată 50 ml + una cu minus 50%, fără să existe primul produs din pachet (…)”.

De asemenea, în cazul unui operator economic care vindea chimicale de uz casnic s-a constatat că preţul produselor vândute separat era mai mic chiar decât cel promoţional. „Produsele individuale din aceste pachete vândute separat aveau preţuri diferite decât cele vândute în pachet, existând o diferenţă de preţ la produsul vândut în pachet mai mare cu câţiva bani faţă de produsul vândut individual.

Date fiind neregulile constatate la nivel naţional, consumatorii sunt sfătuiţi să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (verificarea se face la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă).

„La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul «3 la preţ de 2» trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional”, au mai transmis reprezentanţii ANPC.

Este de reţinut şi faptul că orice anunţ de reducere de preţ trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice, spre exemplu prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat sau prin menţiunile «preţ nou», «preţ vechi» lângă sumele corespunzătoare.
În fine, în cazul în care au nelămuriri privind orice campanie publicitară, oamenii sunt sfătuiţi să ceară informaţii suplimentare.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button